Espoir Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Jeg heller litt til hel - men har ikke så voldsomt sterk preferanse for det. Foreløpig virker førsteklassingen min helt fordomsfri mot samme slags dress som hun hadde i barnehagen (hel), men det vil kanskje endre seg hvis alle andre etterhvert kommer med todelt dress? Hva kjøper/kjøpte dere?
lÅktiHaUDe Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Jeg kjøpte hel i 1 kl og skal ha det nå i 2 kl også. Ser at de aller fleste har det her. Faktisk i 3 kl også.
The Bad Gal Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Er jo kjekt å ha begge deler, tenker nå jeg. Jakke og bukse kan jo kombineres med bare fleece/ullgenser til vinterbuksa på milde, fine dager eller jakke til vanlig bukse. Dressen er jo absolutt best til voldsom lek i snøen, som aking og herjing, den går også raskere å kle på. Tror ikke hun blir alene med hel dress om du går for den, de er jo tross alt bare 6 år...
Verbena Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Jeg fikk klar beskjed av min 1.klassing for noen uker siden, helt plutselig ut av det blå. "mamma, jeg skal ikke ha sånn barnehagedress nå når jeg er begynt på skolen. Jeg skal ha bukse og jakke!" Og jeg tviler på at det er så mye vits i å diskutere med han når han har bestemt seg, så todelt it is!
Vipsenmamma Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Hel dress. Lettere for henne å ta på, og den tåler mer herjing i sneen.
Amarie Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Jeg kjøpte todelt da poden begynte i første. Fungerer fint, og han ser ikke ut som en barnehagegutt.
Monajenten Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Min har heldress. Kjøpte i fjor vår da den forrige var blitt ødelagt, og denne kan hun bruke hele sesongen nå. Går i 2. klasse så mest sannsynlig blir det todelt neste år. Vi fikk beskjed av lærerne at de likte best heldresser til de små, fordi det var så mange som ikke fant enten det ene eller det andre, og det går mye fortere å få på seg en heldress til friminuttene enn en todelt - ihvertfall hvis man må lete.
Ksenia & Anjem Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Vi valgte heldress etter lærerens anbefaling
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Ifølge dama i butikken så er visst heldresser på vei inn igjen, helt opp til 5-6 klasse....
3småtroll♥ Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Vi hadde begge deler til snupp da hun gikk i 1. klasse, og hun brukte mest den hele, så det hadde hun i 2.klasse også. Nå som hun går i 3. blir det 2-delt. Det fordi hun ikke vil ha hel, også for det er vanskelig å få tak i hel dress i hennes str nå Mellomste snupp som går i 1.klasse får hel dress til å ha på skolen og 2-delt til å gå til-og-fra skolen med. Da har hun også et ekstra skift + at det er best med 2-delt når hun skal stå på slalom osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå