Gå til innhold

Migrene og graviditet


girl30

Anbefalte innlegg

Hei! Noen andre som er plaget med migrene under graviditeten? Jeg har det veldig sjelden til vanlig...men har fått mye oftere anfall nå.. har hatt ett hver uke siste ukene...veldig slitsomt, og vanskelig å kombinere m jobb...eneste som hjelper er hvile.. noen som har noen gode råd? Håper det ikke blir like ille gjennom resten av svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei!

 

Jeg har ei venninne som sliter med det samme, både i første svangerskap og nå når hun er gravid på nytt. Vanligvis har hun migrene bare innimellom, oftest i forbindelse med mensen. Hun klarer da å holde det i sjakk ved å bruke sånne veldig sterke piller, som hun selvfølgelig ikke kan ta når hun er gravid.

 

Hun var delvis sykemeldt nesten hele det forrige svangerskapet, og må sykemelde seg nå igjen. Hun har hatt en viss hjelp av akupunktur, det skader vel ikke å prøve :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg har også hatt sjeldne migrene annfall utenom graviditeten.. så lite som kanskje en-to ganger i året.! Har også fått veldig hyppige migrene anfall etter jeg passerte uke 20.. er nå 30 uker på vei og håper på at dette skal gå raskt ;) Hun ene legen min på Rikshospitalet sa det ikke var uvanlig med hyppigere migrene under svangerskapet enn ellers. Jeg har ikke vært sykmeldt eller noe, for det hjelper bare jeg har på meg briller. rart, men er sånn det fungerer for meg hvertfall! merker at hvis jeg tar de av og går uten i en times tid, så kommer det! så her er det det førte som taes på og det siste som taes av:)

 

Lykke til! kanskje du også finner en måte som fungerer for deg, siden vi ikke får noe medisiner! Men hold deg unna fishermans friend og salmiakk smak..det skal visst fremkalle migrene (!!!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hjelp hos en manuell terapeut...det har hjulpet meg:) og sov MYE i et kaldt rom, unngå mange lyder på en gang:)

 

Har gått sykemeldt nesten hele svangerskapet.....før jeg ble gravid måtte jeg ta daglig medesin og hadde sterke tabletter som jeg tok i tillegg når jeg fikk anfall :(

 

nå har jeg ikke hatt anfall på 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...