Gå til innhold

Hvis man ikke er på skolen en dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

og man møter læreren fks på et kjøpesenter eller i byen, eller om man generelt er ute, har lærer da lov og skrive det som skulk i og med at man faktisk egentligt er frisk.

Ofte er det jo slik man kansje er dårlig på morgenen og så blir bedre i løpet av dagen, men jeg mener at likevel så skal man holde seg hjemme med mindre man må handle mat og ikke har noen som kan hjelpe.

Har ei veninne som ikke gikk på skolen idag, hun var ikke i form, men nå skal hun plutselig på shopping. Ikke at jeg har tenkt og bisle, men mener man holder seg hjemme, orker man ikke gå på jobb/skole så burde man ikke orke shoppning heller:P

Jeg var jo syk i går da, snuppa også, men jeg holdt meg hjemme hele dagen, fordi om jeg egentligt kunne og var i god form til og gå ut når sambo kom hjem fra jobb. Men det blir ikke rett da jeg var syk nok til og ikke møte på skolen.

Hva er ders synspunkter? og hva er regler for deres barn, eller hvilker regler vil de få ang det og være syk?

Denne veninna har jo alltid fra hun gikk i 1 klasse og gå ut når hun følte seg bedre, men jeg har alltid hatt at er jeg syk og ikke orker og gå på skolen så får jeg holde meg inne resten av dagen, eneste jeg fikk lov var og gå rett over veien på hauen og la hunden få gå på do:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ikke på skole lenger, men på jobb. Hender ganske ofte at jeg likevel må ut en tur, f.eks. for å gå på apoteket, eller kanskje også noen nødvendige ting i butikken. Man greier jo som regel å bevege seg selv om en er for syk til å gå på jobb. Selv med feber må man også selv komme seg til legen, om nødvendig. Det var i gamle dager at legen kom på hjembesøk.

Skrevet

Ja sånne ting er jo helt ok og gjøre.

Men tenker mer på som og gå på cafe med venner, ut og spise, ut på fest, ut på shopping. Det mener jeg man egentligt er for syk for om man ikke kan gå på skolen/jobb.

Hilsen HI

Skrevet

Jeg er vokst opp med regelen at er man for syk til å gå på skolen, er man også inne og hjemme hele dagen.

Da utgår lek og aktiviteter på ettermiddagen.

Dette kommer jeg til å videreføre til mine barn, for terskelen for å være hjemme er litt høyere da.

Skrevet

Helt utenkelig her iallefall.

Greit at man kanskje MÅ på apoteket, til lege, handle mat etc. Og det er selvfølgelig helt greit. Men om man er hjemme fra jobb eller skole pga sykdom, så går man ikke på shopping eller på fritidsaktiviteter hvis man føler sge bedre. Blir man frisk midt på dagen og er frisk nok til å gå på shopping, så er man også frisk nok til må møte opp på jobb eller skole midt på dagen.

Her får barna aldri på på fritidsaktiviteter på ettermiddagen dersom de har vært for syke til å gå på skolen eller i barnehage

Skrevet

Ka gjør du hivs du e sykemeldte 1 uka då? murer deg inne ?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvorfor du er sjukemeldt da!

Skrevet

Her var det vel ikke snakk om langvarig sykdom, men at man er borte fra skole/jobb fordi man er syk når man våkner opp om morgenen!

Skrevet

Helt enig med denne! Jeg har fra jeg var barn hatt denne holdningen, og vil lære mine barn dette. Jeg må gå sykemeldt/få svangerskapspenger på grunn av arbeidssituasjonen, og synes dette er slitsomt på grunn av mine verdier. Men må jo ut alikevell nå. Jeg kan ikke mure meg inne de neste 7månedene til babyen kommer ut.. :( Man må vise litt skjønn når man er blitt voksen, og kunne være glad for mulighetene man har til dette i Norge, uten å bli fristet til å misbruke ordningene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...