Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Er det noen med cøliaki som kan fortelle ha slags matretter en vanlig dag inneholder?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Matretter for en vanlig dag, mener du middag? Utdyp det så kan jeg svare:)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Kanskje litt difust innlegg, he he. Det jeg mener, åssen ser en dag ut for deg? Hva spiser du til frokost,lunsj,middag etc og hvor mange måltider pr dag for å ha nok energi?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Konstant magesmerter, løs mage og vekttap.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Kvalme av og på, magesmertene satt i magen Vet ikke helt åssen jeg skal si det.
It's all about me Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Har en gutt på 4 med cøliaki. Men han er superkresen som en følge av hvor dårlig cøliakien gjorde han. Så tror ikke vår matplan er noe hjelp akkurat, men vi jobber med saken ) Men symptomene hans var iallfall dårlig matlyst, mye soving (var et år og sov 3 ganger om dagen før han la seg 18.30, men ville gjerne legge seg en time tidligere) Men symptomen som gjorde utslaget var oppkast flere ganger om dagen i flere uker.
Lille tripsi Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Jeg har cøliaki og typiske måltider for meg er: youghurt med gl,fri musli gl.fritt brød med set samme som jeg spiste før jeg fikk cøliaki (ost, sylt, banan, nugatti, smøreost, egg) gl.fri gavregrynn med melk og banan omelett med skinke,ost,purre gl.fri pastasalat havregrøt Middag kan jeg spise som før, men lager sauser, lager lasagne med gl.frie plater, pizzabunn.... Kommer ikke på mer i farta, har du nyligt fått cøliaki?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Til frokost: Stort sett spiser jeg yoghurt med hjemmelaget müsli (gl.fri havregryn, nøtter, solsikkefrø/linfrø) Til lunsj: Gl.fritt brød med ost, skinke, egg eller lignende. Frukt. Av og til salat i stedet for brød. Bestiller jeg ute går det mye i salater eller omelett. Middag: Stort sett det samme som alle andre, men bytter ut det som inneholder gluten med glutenfrie ingredienser. F.eks hvis vi skal ha fiskepinner så kjøper jeg en glutenfri variant til meg selv. Når det gjelder desserter går det mye i: is, puddinger, gele, fruktsalat. Kvelds: Brødmat eller corn flakes/ annen frokostblanding. Semper har kommet med en god frokostblanding med fiber. Skal man ha mellommåltider er jo frukt og oppskjærte grønnsaker (f.eks gulrot) et alternativ. Evnt. glutenfrie kjeks til kaffen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå