Gå til innhold

få hjerteslag med doppler...HJELP...

Anbefalte innlegg

Skrevet

i natt hadde jeg en fæl drøm, drømte at gutten min døde i magen. så derfor sjekka jeg hjerteslaga med doppler. på morran var høyeste utslagte 110. og nå var det høyeste 117. han bruker å ligge på mellom 135 og 150 her hjemme. men stort sett på 144. jeg har kjent bevegelse, så liv er det der inne. men jeg har en lat baby, så bruker ikke å kjenne så masse, men litt hver dag. vet jo at den doppleren til hjemmebruk ikke skal brukes som medisinsk vurdering. men blir veldig usikker hva jeg skal gjøre. føler jeg har vært på føden litt for mange ganger pga lite liv, i uke 25 og uke 33. er nå i uke 36 i dag. så er redd for at hvis jeg ringer føden og alt er bra at jeg roper ulv ulv for ofte og plutselig så ender det med at de ikke tror meg hvis jeg ringer og noe er alvorlig galt. ettersom det står jo i journalen hos de hvor ofte jeg er der. hva ville dere damer gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på føden og sjekk du. De er her for oss og det er viktig for både deg og barnet at du føler deg trygg og ikke stresser. Jeg har også mast litt innom og fikk beskjed om å ta kontakt igjen hvis jeg kjente lite liv. Better safe than sorry :)

Skrevet

nå er plutselig hjerteslaga oppe i 170. så begynner å lure på om det er doppleren min som løper løpsk.

får sjekke igjen om 1 times tid. hvis han ligger like høyt eller synker drastisk igjen tror jeg at jeg får ta en telefon.

Skrevet

Heihei!

Har doppler selv, og av og til "løper den litt løpsk". selv om du ikke hører dine egne hjerteslag, kan doppleren plukke opp din puls også og da blir den forvirret og lager en slags mellomting. I begynnelsen ble jeg veldig nervøs når dette skjedde og tenkte all slags mulige ting. men etter å ha fått bevist gang på gang at alt er bra når jeg kommer til lege el jordmor, har jeg slått meg til ro med at jeg skal ikke alltid stole for mye på doppleren. Nå bruker jeg den ikke så ofte, og bruker den IKKE om jeg synes jeg har kjent lite liv, for da ville jeg blitt hysterisk om den viste "litt" feil.Da ringer jeg heller føden. Bruker den av og til på dager da jeg har kjent mye liv og bare vil høre for kosen sin del. ikke alltid jeg velger å se på telleren heller.. bare høre.. det er koselig:)

Men som hun over her sa.. ring føden om det beroliger deg. De er der for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...