millamor:)) Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Jeg fødte for 10 dager siden og fikk en rifte i den ene ytre kjønnsleppe, noe som gjør fryktelig vondt både når jeg tisser men også når jeg går (det gnisser i mot), er det noen som har opplevd det samme og som har noen råd om det er noe salve e.l. som kan smøres på?
Dragen... Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Bland en balje varmt vann med grønnsåpe,og sett bakenden oppi. hjelper som bare det!
knøttet 2007 Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Sydde etter fødsel for tre år siden. Før jeg skulle på do blandet jeg blittelitt grønnsåpe i lunkent vann i ei halvlitersflaske med sprutetut/drikketut. Da jeg var ferdig skylte jeg bakover med dette vannet før jeg tørket forsiktig med papir. Slik ble det alltid helt rent etter dobesøk, dette virket på såret og det er ikke like omstendelig som baljemetoden. Lykke til!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Her er forumet for de som har fått babyen sin, kanskje flere m svar/ erfaringer der; http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/3003 Ellers- grattis så mye m den lille og lykke til videre=)
Nat27 Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Skriver under på dette med grønnsåpen! Skylte mens jeg tisset etter forrige fødsel, funker smertelindrende som bare det, og i tillegg minsker det risikoen for infeksjoner i såret. Bland litt grønnsåpe i lunkent vann og la det renne nedover når du tisser, så går det så mye lettere )
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 uffamei, det der er vondt... Grønnsåpe (kjøpt på apoteket) som nevnt i imsdal flaske med tut hjelper og hjelper med å gro. Det som også hjelper veldig mye er en gelesalve som heter Xylocain.Det er en bedøvelses gel. Den må du ringe lege å få resept på, og den kan brukes rett på åpent sår. ANBEFALES!!!
Nat27 Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Xylocain trenger man da ikke resept på...? Jeg kjøpte det for bare et par uker siden uten resept...Noe helt nytt, kanskje...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå