Gå til innhold

jeg er SÅÅÅÅÅÅÅ kvalm!!!!!


*megan med magen*

Anbefalte innlegg

Sitter her og er knall fornøyd med å ikke ha vært kvalm i en hel halv time!!! Det er virkerlig helt forferderlig med konstant kvalme, hva er vitsen lissom? Ser at dette med tissing på natten sikkert kan ha en mening type å gjøre mor klar til natte våk, men denne kvalmen??? Har to herlige barn fra før og de syns jo det er litt merkverdig at mor alltid går med bøyd rygg, ustelt hår og lik blek i ansiktet. Stakkars mine to små, men får håpe de blir fornøyd når de får vite har mamma og pappa har bedrevet sommren med;-) Noen som er like kvalme der ute???? Trenger noen likbleke, foroverbøyde og ustelte å lene meg på her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå, jeg vet så godt hva du mener: DET ER SÅ FÆLT!!!! Jeg kan sikkert ikke gi noen råd du ikke har hørt eller prøvd ut, men jeg kommer meg gjennom dagen med mine sea-band. Aner ikke om de funker, men tør ikke ta de av meg. Spiser lite, men jevnt. Tar b-vitamin og postafen. Ligger rett ut på sofaen så mye som mulig. (er sykemeldt for første gang i mitt liv). Det hjelper litt, det gjør i alle fall at jeg ikke spyr hele tiden. Begynner å bli menneske igjen sånn etter 18-19 på kveldstid og det er HERLIG! Da merker jeg nesten ingenting. Det er bare så fælt å kjenne på den kvalmen hele tiden, noe som sitter fast i halsen nesten og magen vrenger seg. Nei isj usj. Jeg føler med deg! La oss håpe det gir seg snaaart....

Trøsteklem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler så med deg. Hadde heldigvis bare en ukes tid hvor jeg var blek, gikk foroverbøyd og så vel ut som et troll. Var så kvalm at bare lukta av enkelte ting (selv ting min mann ikke kunne lukte) fikk meg til å brekke meg, men jeg var heldig og det varte bare en uke, men som sagt føler så veldig med deg. Sender deg en god varm klem og håper det hjelper litt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, jeg og.... Jeg har vært kvalm og uggen siden før jeg testet positivt - helt vannvittig at det går an å være kvalm såååååååååååååå lenge av gangen....

Har funnet ut at det beste å gjøre er å ta det med ro - ellers kan jeg være kvalm uansett hva jeg spiser, hvor mye, osv. Tror bare vi må trøste oss med at det (forhåpentligvis) går over i løpet av oktober, :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full medfølelse fra denne kanten!

Har vært kvalm i tre uker nå, og dagene er veldig forskjellige. Noen dager kjennes det ut som om noe trykker på strupen min, og så har jeg ikke lyst på mat. Hvis jeg er så dum at jeg ignorerer magens krav om mat, blir jeg bare mer og mer kvalm. Prøver å sove mest mulig disse dagene, og da blir det selvfølgelig mindre mat, og så forsterker kvalmen seg. Er heldig som ikke kaster opp,da...

Noen dager er formen ganske fin, men da er jeg mye flinkere å spise jevnt hele dagen.

Er kjempelei av å tenke på hva jeg kan spise, og hva jeg klarer å få ned.

Har vært sykmeldt to uker, men i morgen skal jeg begynne på jobb 50 % igjen. Er veldig spent på hvordan det skal gå, for jeg vet jo aldri hva jeg kan spise!!!

Er snart 9 uker, gleder meg veeeeldig til jeg kommer til 12.!

 

Hold ut! (Akkurat som man har noe valg...) Det kommer heldigvis noe godt ut av dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offameg stakkars dere jeg føler med dere! Hadde 3 uker meg kvalme i mitt første svangerskap-..ikke sånn ekstrem kvalme men sånn konstant uggen, akkurat som om jeg hadde vært på fylla dagen før---sur følelse i magen og noen ganger fikk jeg brekninger ved kontorpulten..:-S

 

Sist begynte jeg å bli kvalm i uke 6, nå er jeg 6+5 (tror jeg) og har kun kjent svake svake antydninger til kvalme på morgenen eller når jeg er sulten.

 

Dere som er kvalme...vet ikke om dette rådet funker men funka for meg sist...jeg drakk meg ofte gjennom dagene..smooties anbefales fordi de er friske (feks bringebær- blåbær-banan- eplejuice og vaniljeyoghurt) og de er sunne og fulle av næringsstoffer så ikke den værste dietten..

 

Ellers så skal det hjelpe med frisk luft og fullstendig avslapping. Prøv å meditere...hehe..kan ikke love det hjelper men hadde jeg vært kvalm nå hadde jeg prøvd :-P

 

Lykke til da dere, for noen av dere er det kanskje over om noen dager....jeg bare krysser fingrene for at jeg SLIPPER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh jeg vet. Holder på å bli gal selv.

Tenk at en liten ert kan skape alt dette. Synes det er helt utrolig. Kjenner også at jeg hisser meg litt opp over at kvinner har hatt det sånn i alle tider og de ikke har klart å finne opp noe som hjelper ( beklager er bare så fortvilet)

 

Synes faktisk det værste er å åpne kjøleskapdøra. Brekker meg hver gang.

 

Ble innlagt på sykehus noen dager det hjalp litt men er jo like dårlig nå... tilbake i sengen min... selv med kvalmestillende tabletter.

 

Men vi får bare holde ut... har jo ikke akkurat noe valg.

 

Får bare trøste oss med at de sier det er et godt tegn d ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er flere, idag satt jeg på trikken til jobb og ble så dårlig. Idet jeg skulle gå av fant jeg et triks! Å stå i midtgangen og trykke på døråpner knappen hver gang trikken stoppet, fikk deilig med frisk luft og klarte å komme meg helt til jobb uten å gå av for å kaste opp!!!! Smoothie hørtes jo bra ut, jeg har begynnt å drikke skogsbær yogurt, funker greit og tar meg overv de v erste kneikene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også så kvalm!! Hele tiden.. :( Hver gang sult følelsen begynner å komme blir det tusen ganger verre og jeg begynner å brekke meg:( Og til tider kaster jeg opp også:( Håper virkelig dette gir seg i oktober!!! Men det er heldigvis verdt det:)) Jeg bare håper det gir seg snart...

Er allergisk mot all frukt og grønnsaker,men tåler varmebehandlede ting,så jeg skal jammen meg prøve drikkeyoghurt!!!:))

Håper kvalmen snart begynner å gi seg for dere:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 15 april her. For meg så funkar sjokomelk som lindrande på kvalme.... UTRULEG NOK!!

 

Elendig form her og :( Er student og sliiiiiter på skulen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har alle min dypeste medfølelse!! Jeg vet hvordan det er, i mitt første svangerskap var jeg kvalm de siste 7 månedene...det var ikke de beste månedene i mitt liv skal sies! hehe, men den dagen gullet ble født var alt glemt...Men så, brått for tre uker siden husket jeg igjen hvordan det var! Kvalmen var tilbake :-( Så må innrømme at jeg ikke ser lyst på de neste 31 ukene...hehe! Nå er jeg sykmeldt for føste gang i mitt liv, så får vi se hvor lenge kvalmen er her denne gangen...

 

Håper dere/vi slipper kvalmen snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm her også. Verst på morgonen, men småkvalm heile dagen.

Vanskeleg å ikkje seie noko på jobb når ein føler seg så redusert.

Spydde til og med i 9.måned i mitt første svangerskap, så ser ikkje så veldig lyst på det..

Men dei seier jo at det er eit bra teikn, så me får prøve å trøste oss med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...