Gå til innhold

Er det noen her som IKKE har hatt ammeproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg så sinnsykt til å amme....og jeg har egentlig bare hørt at det er veldig vanskelig.

Noen som ikke har hatt problemer her?:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt ammeproblemer med noen av barna.

Bortsett fra såre brystvorter i starten da, men det kvalifiserer neppe som ammeproblemer:)

Skrevet

Jeg har to barn og har ikke hatt problemer noen av gangene, men nå har jeg heller aldri stresset med det, tar det som det kommer. Og har alltid tenkt at hvis det skulle bli slik at jeg ikke klarte det så blir ikke ungen å sulte for da er det bare å kjøpe mme.

Har også holdt meg i ro de første ukene hjemme, har ikke hurket avgårde på kafe besøk og diverse. Det tror jeg også har mye å si.

Skrevet

Kan med hånden på hjerte si at vi ikke

hadde noe problem.

Fullammet til 6 mnd og det var aldri vondt og

ble aldri sår. Ikke noe betennelse.

Og Loppen la godt på seg.

Kunne til og med spise akkurat

det jeg ville, så det gikk som en drøm.

Lykke til. Det går sikkert helt fint. :)

Skrevet

Jeg har ammet to barn og ikke hatt noen problemer. :)

I begynnelsen var jeg også nervøs og redd for at jeg ikke skulle få det til. Derfor ba jeg om hjelp på barselavdelinga med én gang. Og fikk god hjelp der.

Skrevet

Jeg hadde problemer med førstemann og måtte slutte etter 3 mnd med delamming. Men jeg kan se nå, nesten 3 år etter, at det var mye pga min innstilling. Jeg hadde på en måte bestemt meg for at dette kom til å bli kjempe vanskelig og da det ble det (selvfølgelig!) ga jeg veldig fort opp.

Andre gangen var jeg mye mer avslappet til det hele. Tenkte at jeg skulle gjøre mitt aller beste, men heller ikke bli helt knust om det ikke gikk. Jeg hadde jo hatt ett flaskebarn og visste at det gikk helt fint, så jeg stresset ikke med det. Det gikk som en drøm. Litt sårt i starten, men det var det hele.

Skrevet

Jeg begynte ikke å amme før etter 2 dager nesten, da sa de på sykehuset at hvis jeg ville amme måtte vi nok begynne nå før det var for sent for det kunne bli vanskelig. ok sa jeg, så la de henne til brystet, og så gikk alt av seg selv. har aldri vært noe problem

Skrevet

Å, så deilig å høre!!! Takk takk takk!!!!!:)

Skrevet

Hadde aldri ammeproblemer. Poden satt som klistret til puppen få minutter etter fødsel, og der satt han ;-) Ble jo sår jeg også, men det er nå bare slikt som følger med. Leste den boka man får om amming, men tror ærlig talt det ikke hadde noe å si siden Poden var en naturlig suger ;-)

Det er ikke noe å grue seg til! De aller fleste får det til uten problemer.

Skrevet

Jeg har ammet tre barn, og for meg var ammingen noe av det aller, aller koseligste med babytiden.

Jeg har veldig sår i starten med nummer én, men det var nok fordi jeg hadde feil teknikk. Det gikk dessuten over etterhvert.

Husk å mase på sykepleierne på barsel og be dem vise deg, hjelpe, sjekke og dobbeltsjekke at du ammer riktig.

(Puppen skal LANGT inn i babyens munn (alt det brune rundt brystvorten skal inni, ihvertfall så mye som mulig, og du skal sikte litt oppover mot ganen).).

Jeg pleide ofte å amme liggende, i sofaen eller inne på soverommet. Det var ordentlige kosestunder, og når jeg tenker tilbake på alle disse stundene ser jeg: mykt babyhår mot kinnet, lukten av melk, roser, vanilje - ja rett og slett den vidunderlige lukten av ditt eget barn, bittesmå, lubne hender som stryker på mammen sin, søte små sukk, stønn og suttelyder, de små bollekinnene som går inn og ut og et vakkert rosenrødt skjær over hele rommet (hehe, ren romantisering). Vi var liksom inne i en egen, fredfylt liten boble.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ammet 4 stk, hver av dem til de var rundt året, og har aldri hatt ammeproblemer (bortsett fra såre og sprukne brystvorter de to første mnd, men det er ikke å regne som ammeproblemer igrunn)..

Skrevet

Dette må jeg si var utrolig godt å lese for meg! Jeg har virkelig vært veldig bekymret ang ammingen! Gruet meg rett og slett....

Men nå har dere gjort det så mye mye bedre for meg:)

At jeg ikke har skrevet dette innlegget før;)

Skrevet

Har tre barn og det gikk lett, lettere og lettest.

Har tro på at ved å slappe av er mye vunnet.

Skrevet

Jeg hadde ikke problemer med å amme,og jeg hadde ks i tillegg:)

Men det har nok med at hormonene ble jo satt i sving,iom at jeg var i fødsel så lenge.

Melken kom fort og i mengder;)De virket nesten imponert på klinikken,for jeg produserte tidligere enn vanlig,og myye..Jeg måtte pumpe meg endel der også,for babyen klarte ikke å få unna alt;)Og jeg endte opp med betennelse.Vondt..

Skrevet

Eneste jeg har hatt problemer med er brystbetennelser...

Å få nok melk gikk bra, ingen såre brystvorter.

Amming var veldig greit egentlig syns jeg da.

Skrevet

I min familie har de aller fleste hatt melkeproduksjon FØR fødsel, med lekkasjer og ditt bruk av innlegg før førstemann er født. OG alle har vært elelr vært potensielle melkedonorer...FOr å si det sånn..

Så dukker det opp ett og annet "utskudd", som jeg, som fikk bare bittelitt melk i bare den ene puppen. Samme hvor ofte, hvor sjelden, hjvor lenge elelr kort jeg ammet..Samme om jeg pumpet den ene eller begge samtidig...Da jeg plutselig satte meg ned og regnet på det så hjadde jeg i over en uke brukt 14 timer HVER dag på pumping og amming uten og få opp produksjonen en ml.....

Så man kan vel egentlig aldri vite hvordan ting blir.Jeg trodde det beste, var innstilt på det meste, men ikke at det faktisk skulle være umulig og få nok melk. Og vet nå at de av oss i familien som ikke er melkekuer,- ikke har melk...Rett og slett...Eller, det som kommer av melk er så lite og så lite næringsrikt at man likesågjenre kan gi vann og håpe ungen vokser opp og blir frsik og rask på det...

Skrevet

ikke gru deg! husk at hver mor og hvert barn er forskjellig, det er ALDRI en oppskrift på dette!

med nummer en var det overhode ingen problemer og vi kosa oss dagen lang sammen.amminga gikk som en drøm helt til han ikke ville ha mer rundt 8 mnd.

med nummer to var det helt annerledes, der gikk jeg tom for melk flere ganger og stressa mye med dette.

Men du skal ikke grue deg før du starter! ta en dag om gangen du,det gjorde jeg og da det sto på som verst,og jeg amma til han ikke ville ha mere rundt 7 mnd.

og får du problemer så har vi heldigvis mme her i landet,den er en veldig bra erstatning.

Men ikke bekymre deg!!

amming er ikke vanskelig,husk at du og babyen er et team,h*n drikker så mye som du har,og du produserer så mye som h*n vil ha.tebk på dere selv som et team så går det bra!

lykke til!

Skrevet

For oss gikk det som smurt, jeg stresset heller ikke noe med det, det var bare helt naturlig fra første stund. Hang litt i snora på barsel for å få de til å se om det ble gjort riktig. Utenom litt sårhet i starten, så har det gått veldig bra!

Trodde det kom til å bli veldig vanskelig, iom "alle" stresser så med det, ble veldig positivt overrasket.

Det går nok bra for deg. Lykke til med ammingen, det er helt supert og enkelt :-)

Skrevet

nei, ingen problem!

Hvordan gikk det med din mor?

Det er helt naturlig at det går som det skal, bare slapp av, babyen klarer det. De har et mål for seg når de blir født og deter å sutte etter mat...

ble selv også sår og øm i begynnelsen

Skrevet

Ble sår den første tida med begge, men det var fordi det tok noen dager før melka kom, etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Første ble fullammet til hun var 6,5 mnd og ammet henne videre til hun var 22 mnd(da var jeg også gravid med neste) og nr.2 fullammer jeg fortsatt, hun er 7 mnd(vil ikke spise fast føde, det stabeistet!)

eneste nå andre gangen var at jeg hadde for mye melk, så hun kasta opp veldig ofte og derfor måtte jeg håndmelke ut en del foran hver amming. Veldig tungvint, men når det hjalp på storgulpinga og jeg fikk rutine på det, så funka det helt greit. Stabiliserte seg etter 5 mnd.

Tenk positivt, ikke grue deg. Og går det ikke, ja, så er ikke det verdens undergang, du er like bra mor alikevel, og babyen får alt det den trenger av næring fra mme også.

Lykke til!

Skrevet

Her har ammingen gått kvirkefritt helt fra melken kom, Hadde litt småproblemer de første dagene på sykehuset for gutten min hadde vondt i nakken, men når han var 3 dager var han bedre og fra da gikk det helt strålende. Han tok brystet akkurat som han skulle.

Har aldri hatt såre brystvorter, aldri vært plaget med spreng eller lekkasje, Ingen tette melkeganger eller brystbetennelse. Nok melk hele tiden, og det regulerte seg helt fint, aldri merket noe til økedøgn eller noe sånt. Ammet hver 3. time døgnet rundt de første 6 mnd.

Det er ingen grunn til å grue seg, det gjør det hvertfall ikke bedre. Det er viktig å ikke stresse med det. Prøv heller å glede de og se alt det positive i amming.

Jeg hadde helt åpen innstilling til amme, Jeg ville selvsagt prøve, noe annet var utenkelig. Tok det ikke som en selvfølge at det ville gå, men jeg ville hvertfall gjøre mitt beste.

Lykke til :-)

Skrevet

Det bør du ikke grue deg til. Jeg har ammet to barn fra dag en til de fylte 18 mnd. Ingen problemer med noen.

Det er viktig at du prøver å tenke positivt omkring dette. Få hjelp på Barsel før du reiser hjem. Du kan også kontakte Barsel etter at du har reist hjem hvis du skulle bli usikker på noe, eller ta kontakt med helsestasjonen for videre oppfølging. På ammehjelpen.no kan du allerede nå gå inn å lese om amming, se film osv. Jeg fikk for eksempel tips der om liggende ammestillinger som har kommet godt med på natten. De kan også sende en ammehjelper hjem til deg for bistand og veiledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...