labine Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Vi er fem stykker i familien - 2 voksne og 3 barn...det blir det mye klesvask av...har sånn nogenlunde styring på det skitne ved å fordele det i flere dunker på vaskerommet og ha en på badet vi går ned med en gang i blant....problemet er da når det er vasket...vi er treige med å legge sammen så jeg trenger råd om hvordan få organisert litt der...både litt om hvordan vi kan ha det på vaskerommet og hvordan vi skal få organisert sammenlegginga når vi først legger sammen...
lille sprelle Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 hehe - jeg bretter tøyet med en gang det er tørt selv, men det går jo an å ta det med opp foran tv-en og gjøre det der. Salongboret blir mellomstasjon før klesskapet Jeg pleier å sortere de ulike klestypene og "eieren" av tøyet i forskjellige bunker så det er lett å legge i skapet, men vi er nå bare 3 personer vi da...
___ Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Hver person har sin kurv. Det rene tøyet fordeles i kurvene og hver enkelt må legge det på plass/brette det. Hvis kurven blir stående full blir det ikke vasket mer for den personen (gjelder som regel mannen her). Minstejenta på 3 må ha hjelp til å brette, men 5 åringen greier det selv om enn etter litt masing.
labine Skrevet 31. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2010 Det hørtes ut som en god løsning har vært og kjøpt 3 kurver nå i ulike farger til ungene, og så har vi to av samme type i andre farger allerede som vi voksne kan bruke. Regner med at alle må minnes på det til og begynne med og at 2åringen trenger hjelp ganske lenge enda. Men vi skal gå for den løsningen
___ Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Du trenger i praksis en eller to kurver til. Et sted må man gjøre av kluter, håndker, sengetøy, duker ol. Det er i hvertfal et behov hos oss. Det blir forferdelig irriterende når alle kurvene er fulle og man ikke har noe sted å legge de tingene.
labine Skrevet 31. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2010 klarte faktisk å tenke på det da jeg var på europris i stad og kjøpte med en kleskurv til det - har to fra før, men det er en tendens til at det er noe i dem hele tiden....
It's all about me Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Mannen og jeg tar det på stuebordet etter at ungene har lagt seg og gjør heller en koselig brettestund ut av det )
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 2 voksne og 2 barn her i huset, og vi har èn skittentøysdunk. Syns det er fryktelig greit jeg. Klærne tørker jeg på ett stativ, og bretter klærne når jeg tar dem av stativet. Venter med å sette på ny maskin til det er ledig tørkeplass. I praksis vasker jeg ca en maskin hver dag. Det hoper seg aldri opp for klær. Vasker lyst/hvitt og mørkt hver for seg, og en egen maskin for ull (det sorterer jeg utenfor, men det er det eneste). Ellers vasker jeg håndklær sammen med bukser og undertøy osv osv. Jeg hadde blitt stresset av å vite at vaskerommet var fullt av skittentøy til enhver tid.
Gjest Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Skjønner ikke at dere gidder å ha en masse korger,blir jo bare rot og mye plass tar det.. Vi er 2 voksne og 3 barn,og har bare 1 stor skittentøykurv.Fungerer helt fint!Men jeg er sånn at jeg liker å få unna ting så det hoper seg ikke opp med hverken skittentøy eller sammenbrettede rene klær.. Når jeg skal vaske sorterer jeg det bare da og tar som regel 2 maskiner om gangen(har to vaskemaskiner:)) Går unna som juling:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå