Gå til innhold

Noen som har hatt infarkter i morkaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde 3 stk i forrige svangerskap og ble satt i gang 3 uker før tiden. Men det var ikke pga at de oppdaget infarktene, men pga at de så motstand i navlestrengen så babyen ikke fikk nok næring. Vet ikke om de i det hele tatt kan se infarkter i morkaken på ul?

Dere som har hatt det, har dere fått spes oppfølging eller råd i forhold til neste svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, går det an da?!!

Det er jammen mye man skal forholde seg til som gravid!

Skrevet

Ja nå er jeg jo kjempeengstelig for at det skal skje igjen. Kan ikke ta sjansen. Har tidligere også mistet et barn veldig langt uti svangerskapet. (ikke av denne grunn) Men har ikke råd til å miste flere :o(

Hi

Skrevet

De kan se infarkter på morkaken ja.

Regner med du får mye oppfølging pga fødselshistorikken din, om du har sagt ifra om det til legen.

Jeg fikk veldig tett oppfølging selv, da jeg hadde samme problemet som deg.

Ble satt igang før tiden fordi barnet ikke vokste tilstrekkelig:)

Skrevet

Hva slags oppfølging fikk du? Ble du sykemeldt osv?

Hvilke råd fikk du?

Hi

Skrevet

Jeg var sykemeldt gjennom hele svangerskapet, ja, men ikke på grunn av det.

Jeg måtte slutte med noen tabletter i svangerskapet, (de var farlige for barnet) og fikk en kraftig reaksjon pga det.

Oppfølgingen fikk jeg fordi de ville se om barnets hjerte hadde tatt skade av tablettene, som jeg gikk på de første 3 mnd i svangerskapet. (måtte trappe ned gradvis, for det var farlig å bråstoppe)

At barnet var lite fant de ut på ul i uke 33, så de ville ha meg inn med jevne mellomrom for å se utviklingen. Om det fikk nok næring,osv.

Var på Ul ca hver 10 dag etter det.

De satte meg i gang først en uke før termin, så da fikk jeg et barn på 2300 gram. Velskapt og sunt, bare litt lite.

Ingen infarkt og navlestregen var fin - Det var bare et lite barn. (Og vi får som regel små barn i slekta, så legene mente det var mest genetisk:)

Skrevet

Bra det gikk fint! :-)

Takk

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...