Gå til innhold

Tror dere foreldrene tok/drepte Madeleine Mccann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror dere det? Eller hvorfor tror dere ikke det?

Jeg tror ikke det, men føler jeg vet lite om saken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke vits å bare svare nei... hvorfor tror du ikke det da? Har du fulgt med på saken?

hi

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Grunnen er at jeg kjenner ei som er klarsynt og hun og ei annen som har holdt på med slikt i mange år snakket med Madeleine. Det var like etter at hun var blitt borte. Og det er ikke foreldrene som har gjort det.

Skrevet

Hehe, snakket med Madeleine du...

Jeg tror det er foreldrene.

De hadde vært ute på restaurant hver kveld i hele ferien og latt ungene være alene i ferieleiligheten. Og var det ikke noe med at det ble funnet rester av sovemedisin i bodet til de yngre søsknene? De (begge er leger) har trolig rett og slett dopet barna så de kunne gå ut om kvelden, men en kveld ble dosen for stor for Madeleine og hun våknet ikke igjen. De ville skjule sporene og kvittet seg med liket.

Skrevet

Det er ekkelt å spekulere i slikt, men hvis man skal se statistisk og logisk på det, så er det mest sannsynlig at det har skjedd slik. De fleste barn som blir drept blir drept av sine foreldre. I denne saken har det heller ikke dukket opp andre sannsynlige forklaringer.

Men usannsynlige ting kan jo som kjent også skje, så man vet jo aldri.

Skrevet

Stygge spekulasjoner. Forøvrig sludder.

Skrevet

Det har ingen av oss noen forutsetninger for å mene noe om. Det nytter ikke å se å statistikken, dette er en enkeltsak. For å mene noe om hva som kan ha skjedd må man ha innsyn i sakens detaljer, og det har ingen av oss. Blir for dumt å ha lest avisa og tro at man kan gjøre seg opp enkvalifisert mening, og det særlig om en sak som har fått så mye eppmerksomhet uten å ha blitt løst. Synes det er veldig usmakelig å gjøre det.

Skrevet

Det finnes unntak, uansett. Jeg tror ikke de gjorde det. Men bare å reise fra barna er stor omsorgssvikt i seg selv. Det var medisiner inne i bildet men som det var naturlig forklaring på. Men hva om det ble brann eller de våknet og oppdaget at de var alene? Veldig umoden oppførsel!

Skrevet

Vel, mulig det, men de er ikke mine egne spekulasjoner da, men spor etterforsket av portugisisk politi.

anon 07.58

Skrevet

Har dere hørt om Elisabeth Smart? Som ble kidnappet ut av huset? Synes det er en så fasinerende historie.

Skrevet

En kvalifisert mening er det vel neppe, som du ser tar i allefall jeg høyde for at andre ting kan ha skjedd.

Men akkurat som når unge kvinner forsvinner så er det i 80% av tilfellene samboeren som har drept dem ,så er det som regel foreldrene som har gjort det når barn bare blir borte på den måten.

Men jeg tenker ikke automatisk at disse foreldrene er onde av den grunn. Det kan ha vært et uhell, og så vil de ikke at de øvrige barna skal vokse opp med mor og far i fengsel for å ha drept søsteren deres.

Jeg er kanskje litt kynisk av meg, men jeg leter ofte etter sannsynlige og logiske forklaringer på ting. For meg høres dette ut som en logisk forklaring. samtidig er jeg fullstendig klar over at dette kan være feil konklusjon. Men for meg blir verden litt mindre skummel og truende når jeg kan tenke ut en forkaling som ikke innebærer regelrett menneskelig ondskap.

Skrevet

Men hvordan i all verden skal de ha klart å skjule dette?

Skrevet

Det blir jo veldig detaljert, men det er faktisk ikke så vanskelig. Det er vel ikke noe vanskeligere for dem enn en gal, pedofil. Vanlig politi har ikke tilgang på like gode tekniske hjelpemidler som i CSI, og i virkeligheten så forblir jo mange saker uløst.

Jeg håper i allfall det har skjedd på denne måten. Da har ikke barnet lidd, og forldrene har skjult dette av kjærlighet til sine øvrige barn. Alternativet er mye grusommere.

Skrevet

Hmm.. grunnen til at jeg lurer er at jeg ser på youtube at de fleste der inne tror at foreldrene gjorde det. Det står om hvordan man kan se at de lyver (tok seg på øret, svelget "for mye", slikket seg rundt munnen) jeg vet ikke så veldig mye om saken, men de videoene jeg har sett av paret så virker de bare veldig veldig triste for de har mistet datteren sin. Synes det virker usannsynlig at de klarte å få henne bort uten å etterlate spor osv.

Nei tror de er uskyldige... Klarer ikke tro at noen vil/kan skade barna sine :(

hi

Skrevet

Nei, jeg har ingen formening om man kan se på dem om de lyver eller ikke. Jeg baserer min teori på sannsynlighet og logisk resonnering, ikke mitt inntrykk av foreldrene.

Som jeg sa - det kan ha vært et uhell, og da ønsket de jo ikke å skade henne. Hvis det var et uhell, vil de jo også være veldig lei seg.

Portugisisk politi har jo hele tiden mistekt dem. Jeg tror de er overbevist om at foreldrene har gjort det, men at de ikke har nok bevis. Derfor har de også nærmest avsluttet etterforskningen. Dersom portugisisk politi trodde det var en pedofiliring på ferde, ville de fortsatt etterforskningen for å forhindre at nye barn ble tatt. Nei, jeg tror politiet har slått seg til ro med forklaringen, og bare bestemt seg for at saken får forbigå.

Skrevet

Men du vet jo at foreldre skader barna sine.. Det er grusomt, men viktig å "ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv".. Men du trenger ikke tenke på det hver dag, da, da blir man jo sprø. Selv ser jeg mye fælt i jobben min, og syns det bare blir mer og mer vold.

Skrevet

hvis mccann har gjort det Dunder, hvorfor dysser de ikke ned saken litt etter så mange år? De lever jo sånn sett i et Helvette, det rimer ikke med at de faktisk vet hun er død, og vet at de gjorde det selv...

Skrevet

Jeg tror ikke foreldrene har gjort det. De var uansvarlige som forlot barna sine, men har sett mange intervju med dem, og har de gjort det, så burde de hatt Oscar i skuespillerprestasjoner.

Skrevet

JO FORELDRENE HAR GJORT DET!!!

Det har eg tenkt fra første gang saken kom i media!!!!

Selvfølgelig er det foreldrene!

Skrevet

Selvfølgelig er det de. Overdose sovemedisin!

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke de gjorde.

Portugisisk politi har gjort et slett etterforskningsarbeid. De kom sent igang og på den måten overså de viktige momenter.

At politiet en stund rettet søkelyset mot foreldrene var bare et uttrykk for at de ikke vil tape anseelse for hele verden, og at de desperat prøvde å finne den letteste løsningen.

For øvrig ble foreldrene frikjent i en rapport for to år siden. Rapporten er skrevet av det portugisiske politiet selv.

Skrevet

jeg vil egentlig ikke mene noe om hvem det var, men må inrømme at det du sier høres logisk ut, anonym 07:58....

og så må jeg inrømme at jeg syns det var veldig rart at likhundene markerte i bilen OG på mora.....

men det kan jo ha vært andre ting... ikke veit jeg... det er en litt creepy sak hele greia egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...