Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 slik de slipper stygge blikk fra perfekte mødre som har egne nugattidager, når de virkelig skal slå ut håret!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Nugattidagmødrene er likevel ikke så ille som alle de som påstod at de aldri har sånt i huset, eller hun som faktisk ble "sjokkert" over de som lar barna sine få nugatti. Herregud, her vil vi virke perfekte ja. Morosamt..:-D Men det er jo det som er så himla moro med dib, alle de som fremhever hvor perfekte de er og innbiller seg at noen normale tror på dem:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Sikkert lurt å begrense nugattien, men klare ikke ligge unna sjøl... Spiser det nesten hver gang jeg skal ha brødmat Ja, jeg er voksen, men kresen...
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Jeg innrømmer å ha nugatti i skapet, og jeg har den blå med luft også, joho. Syltetøy og prim har jeg også. Er jo bare å bruke det med omhu. Skamme meg burde jeg
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Du kan umulig være kresen så lenge du spiser Nugatti helt frivillig.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Jepp nugatti med banan, helt nydelig. Og jeg er heldigvis ikke kresen, spiser nesten alt av mat, men selvsagt med omhu. I vår barnehage får de både frokost og lunch + frukt, så sjokoladepålegg er i helgene
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Hva slags forskning sier at Nugatti er verre enn f.eks jordbærsyltetøy? Har selv en bror som har levd på det på brødskivene fra han var liten gutt og til voksen alder (rundt 20). Huff..da er han vel tykk og har mange hull i munnen... Nei, han har bestandig vært treningsnarkoman/muskuløs, og ikke hatt ett gram fett på kroppen (sikkert heldig med genene også). Han har fylt 30 år og har ALDRI hatt hull i ei tann. Det er da måte på til hysteri?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Vi har aldri hatt nugatti i hus, og dermed ikke på brødskiva. Er jo bare å unngå å kjøpe det.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Er vokst opp med å alltid ha nugatti( eller annet sjokopålegg) i skapet, men var jo i grunnen ikke så interessant når det alltid stod der( mye mulig det var den samme boksen bestandig;-) de som syntes det var interessant og gjerne ville ha var alle vennene mine som kom på besøk som ikke fikk det hjemme, det som er forbudt frister gjerne mer.... Så her i huset har vi opptil flere bokser med sjokopålegg i skapet, men jammen ikke ofte noen spørr om det.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Samme her, hadde det alltid i skapet som liten men spiste det sjeldent. Siden det blir lite spurt etter her i huset, må jeg kaste halve bokser når de er utgått på dato. (gjerne flere mnd etter) Så kjøper jeg ny. I skapet nå står 2 forskjellige Nugatti, Sjokade, Hapå og Peanøttsmør. Guttungen spiser heller skinke med tomat og agurk eller svolværpostei. Så her er det vi voksne som spiser barnepålegg. Noen som aldri ble voksen tro, hihi!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Nugatti er white trash-pålegg; billig og elendig næringsmessig sett. Det stiller i samme klasse som Grandiosa.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 Ja tenker meg du spiser russisk kaviar daglig..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #14 Skrevet 31. august 2010 Tror du er en verre mor når du er GLAD barna dine har allergier enn om du hadde latt de få litt nugatti.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #15 Skrevet 31. august 2010 Russisk kaviar er også white trash-aktig, i hvert fall om man tror det er "fint".
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #16 Skrevet 31. august 2010 Vi har nugattidager for barna våre er veldig glad i nugatti og kunne spist det hver dag. På den måten slipper vi mas hver dag. Dine barn overlever tydelig av å ikke skulle spise nugatti derfor tror jeg også mine barn klarer seg fint med nugatti kun enklelte dager Hvorfor gjør det meg perfekt?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #17 Skrevet 31. august 2010 Den debatten var forresten på Skravle, hvorfor la du ikke ut innlegget der da?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #18 Skrevet 31. august 2010 HVAH??er det noe jeg ikke har fått med meg?er nugatti den nye synderen nå? er den lagt for hat av mødre som er så hysteriske at de ikke klarer å tenke på usunn mat før de selv må spy? geeee,get a life da!nugatti er vel ikke så ille,det skal da ikke serveres ved et hvert måltid da! ALT MED MÅTE! om alle tenker slik så blir verden et mye bedre sted!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #19 Skrevet 31. august 2010 Jeg liker nugatti og har det som regel tilgjengelig. Den står til og med fremme på kjøkkenbenken, men lille frøken vil ikke en gang smake så her byr det på lite problemer. Hun hadde aldri i verden fått det hver dag, men hadde hun ville smakt skulle hun fått lov... Nå har vi imidlertid funnet ut at hun har allergier så hun kan ikke spise det, men hadde nok heller sett en brødskive med det i uka enn hennes allergier ja.... Og jeg skjønner at HI var ironisk...
lÅktiHaUDe Skrevet 31. august 2010 #20 Skrevet 31. august 2010 Helt ærlig så tror jeg at om barna blir vant til at om pålegget står i skapet og de kan få det så er det ikke så spennende lenger. Vi har alltid nugatti i hus, men ofte må det kastes pga det er ødelagt. Vi kan ha snop stående på bordet uten det blir rørt. Fordi barna er vant til det. Når vi får besøk derimot ser vi at mange andre barn reagerer og vil ha snop med en gang og vi må sette det bort. Vi ga ikke snop til eldstemann før hun var over 2 år og hun liker bedre grønnsaker med dip enn snop. Jeg tror at totalnekt kan føre til at det blir mye mer spennende senere. Har hatt på besøk ei jente som aldri har nugatti hjemme og hun spør hele tiden etter det her. Jeg sier at de heller kan ta noe annet, tør jo ikke gi henne det. Alt med måte og sunn fornuft. Synes det har blitt et voldsomt hysteri rundt dette med sukker. Og nei jeg synes ikke fett er det spor bedre enn sukker, for det legger seg på de indre organene. Så samme regel der; alt med måte!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #21 Skrevet 31. august 2010 Selv som små hadde vi bestandig nugatti i skapet.. Spiste ikke det hver dag.. Men, endte faktisk med at jeg ikke smakte nugatti på 5 år, fordi jeg var så lei.. Da var jeg bare 7 år gammel :-)
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 31. august 2010 #22 Skrevet 31. august 2010 Trenger ikke være allergisk mot nugatti for å ikke spise det da. Her sier vi som så at godteri skal spises i helgene, og ikke på brødskiva, så får andre gjøre hva pokker de vil :-) Og ikke minst tro hva de vil her...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #23 Skrevet 31. august 2010 Å grandiosa spiste vi i dag, NYDELIG!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #24 Skrevet 31. august 2010 Vi hadde en slags fellesfrokost her om dagen. Mine barn er vant til at både sjoko og nugatti er i skapet her. Gjett hvem som IKKE spiste sjoko eller nugatti, selv om dette stod på bordet? Jo, mine barn:) der var det salami og skinke med litt majones det gikk i:) De har tilbudet hele tiden og da er det ikke så interessant lenger. NEMLIG!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #25 Skrevet 31. august 2010 Trenger ikke være allergisk mot nugatti for å ikke spise det da. Her sier vi som så at godteri skal spises i helgene, og ikke på brødskiva, så får andre gjøre hva pokker de vil :-) Og ikke minst tro hva de vil her... Sa-Nata-Ana Signerer denne! Hilsen ei som forøvrig aldri har gitt barna min grandis heller... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå