Gå til innhold

Hva spiser dere helst på brødskiven dere andre gravide??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei mat om dagen.....

Er det trygt med prim ol.??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aller mest lyst på salami, men det er jo fy-fy, så spiser ikke det....Ellers har jeg ikke lyst på noe anna på brødskiva, så spiser omtrent ikke brød...:P

Skrevet

Spiste alt unntatt salami (de lærde strides om dette med salami, men jeg holdt meg unna) og Svolværpostei.

Spiste masse ost, skinke, leverpostei, syltetøy, egg, kalkunpålegg, makrell i tomat osv. Samme som jeg spiser når jeg ikke er gravid

Skrevet

Spiser ost, syltetøy, div kjøttpålegg(ikke spekemat), leverpostei, smøreost, prim, egg/eggerøre.

Skrevet

Ja, prim er trygt.

jeg spiser for det meste:

Leverpostei med agurk

Tomat taffelost

Brunost

Ost og skinke.

Skrevet

Jordmor fortalte i dag at hvis jeg hadde skikkelig lyst på spekeskinke/salami etc, kunne jeg fryse den ned i 3 dager før jeg spiser den. DA er den safe! :)

Jeg løper på butikken å kjøper jubelsalami i morgen! Yammy!!!!

Skrevet

Ost og skinke, med agurk eller paprika

Skinkeost

Rekesalat

Italiensk salat

Leverpostei med sylteagurk/rødbeter/vanlig agurk/hakket purreløk

Makrell i tomat

Brunost

Prim

Nøtte

Nugatti

Kokt egg i skiver m. tomat

Kokt skinke m, tomat

Skrevet

Er også matlei, men har såå lyst på makrellfilet.... det er vel trygt å spise?

Skrevet

Jeg spiser salami, ikke hele tiden, men innimellom. Ikke bra å være hysterisk heller.

Ellser brunost, gulost, kaviar osv. Vanlig pålegg.

Skrevet

Makrell i tomat går fint. Røyket laks skal heller ikke være noe problem såvidt jeg husker å ha lest.

Skrevet

Njaaah, har lest noe greier om røykalaks altsååå... Meen uansett, her går det i skive med kokt egg/ eggerøre, skinke, majones, tomat og agurk. Nammis :-)

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Det eneste av pålegg jeg klarte å spise under svangerskapet var kokt egg. Og ikke brød, men Wasa Frukost;)

Skrevet

23:50:

Nå vil jeg ikke være pirkete eller mase på deg for man spiser jo tross alt akkurat hva man vil :P , jeg skal bare fortelle deg noe angående å spise salami; det har ingenting å si på mengden, du kan få bakterien av den første skiva du spiser eller nr. 63.. Så om man blir smittet av den første skiva så har det ikke noe å si om man spiser bare litt innimellom

Skrevet

Klarer bare 3 ting jeg, makrell i tomat, leverpostei og falukorv =) Klarer ikke tanken på noe annet engang.. Spesielt ikke ost.. Fysj å fy.. (Og jeg som vanligvis er så glad i brunost.. ) Hehe.

Skrevet

Jeg spiser mye makrell i tomat,leverpostei,nugatti,servelat,egg og hjemmelaget syltetøy:)

Skrevet

Her går det i leverpostei på knekkebrød:) Spiser så og si aldri brød.

Skrevet

Kaviar med hvitost og agurk, eller leverpostei med rødbetter.

Skrevet

Du som hadde ei jordmor som hadde sagt at salami ble ok ved frysing: Frysing dreper evt.parasitter som kan være i rått kjøtt, men ikke skadelige bakterier. f.eks e.coli og listeria overlever dypfrysing. Det er ikke stor sjangse for at disse bakteriene finnes i kjøttet. Listeria har tidligere også blitt funnet i vanlig vakumpakket kjøttpålegg.

Makrell i tomat og andre hermatiserte varer er trygge fordi de er kokt ved 121 grader.

Skrevet

Røyka laks er helt ok å spise så lenge den er fersk.

Står på Matportalen.....

Skrevet

Nugatti, Sunda, Sjokade og sirup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...