Gå til innhold

Hva serverte dere i barnedåpen?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal begynne planleggingen av dåpen nå. Dette er vår første, så vi har jo ikke peiling! Blir til sammen 14 stk:)

Andre tips tas også i mot med takk:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde koldtbord og kaker :D. Kan også ha f.eks bacalao (som er en festmiddag) med brød til.

Skrevet

Vi hadde koldtbord og kaker =)

Smørbrød er jo også en klassiker...

Mange som serverer gryteretter og lignende...

Tenk hva som er mest praktisk for dere, koldtbord er jo praktisk hvis du er mange mennesker (noe vi var). Smørbrød og gryteretter kan være mer praktisk til 14 personer .)

Skrevet

Vi hadde koldtbord med 2 paier som ekstra varmretter.

Skrevet

Vi hadde ikke dåp men navnfest. Hadde et et digert hjemmelaget tapasbord. Skikkelig suksess!!

Skrevet

snitter til førstemann, tapas til de to andre.

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Synes tapas-idèen var knall. Jeg tror vi prøver den jeg altså!!:)

HI

Skrevet

Server for all del ikke alkohol, da babyen kan få varige mèn i følge visse dibere...

Skrevet

Hm.. Synes det høres merkelig ut å servere alkohol i en dåp..

Og jeg er langt fra prippen:)

Noen som gjør slikt da?

Skrevet

Jeg hadde gryterett med finnbiff, fantastisk godt!

Skrevet

Gryterett er jo også en snerten rett å servere! Når jeg tenker meg om kan tapas bli vèl mye styr å stelle i stand:/ Er ikke flink til å lage mat heller...

HI

Skrevet

Ja, det er kjempegreitt! Finnbiff er jo ganske dyrt og fantastisk godt, noe helt annet enn kjøttdeig. Serverte ris til, og hadde vaniljeis med rørte bjørnebær til. Jeg er alene og hadde 10 gjester.

Skrevet

tapas-koldtbord :) billig, lagde alt selv. var 18 stk.

Skrevet

Tradisjonelt koldtbord, men en gryterett ved siden av som varmmat.

Til dessert var det kaker som var laget av forskjellige familiemedlemmer. Jeg slapp å lage en eneste kake selv.

Drikke var kaffe, brus og vann. I neste barndåp så serverer vi kanskje munkholm til.

Det var masse mat igjen til overs, som vi aldri klart å spise opp.

Skrevet

Koldtbord og kaker i alle tre.

Var engang i en dåp langt borte der vi fikk snitter. Mennene spiste selvsagt alt opp og på hjemveien var vi så sultne at vi gikk på resturant. Så snitter er for enkelt når en steller til dåp og får besøk langveis ifra. Tom mat som en blir fort sulten igjen av. Synes og som oftest at det blir for lite. De rekner 4-6 snitter per mann. Men de fleste menn spiser laaangt mer. Særlig når det er erstatning for middag. Ikke er snitter billig heller. Mange eksklusive gryter en kan lage og bake gode rundstykker til!

Skrevet

Vi var 17 stk og serverte sodd og kaker. Denne gangen tror jeg vi går for koltbord som vi lager selv..

Skrevet

Vi hadde snitter. Bestilte til 4 personer mer enn vi var og barna telte som voksne i beregningen, var 2 barn på 3 og 6år. Det var passelig med mat til overs og alle ble mette. Hadde ingne gjester som kom langveisfra da!

Kakene ble laget av familiemedlemmer.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips. Ser at snitter og koldtbord er gjengangere:)

HI

Skrevet

Vi hadde middag (vilt med tilbehør) og kaker til dessert:)

Skrevet

Vi hadde festsodd fra Inderøy (altså ikke slike bøtter fra frysedisken, men ferskt sodd med ordentlige kjøttbiter) med skjenning til samt ingefærøl, farris, solo og, hold dere fast, Munkholm til drikke. Sviskegrøt til dessert og kaker til kaffen. Festsodd til ca 20 personer kom på ca kr 2000, så ikke spesielt dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...