Gå til innhold

Vektøkning under graviditet - hva er normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at så mange jeg leser om her inne nesten ikke går opp i vekt jeg, og får hetta selv.

Jeg har gått opp mye......er et problem når jeg er småhysterisk i utgangspunktet. Formen min er såpass skral at jeg ikke trener annet enn daglige turer på 1-1,5 timer.

Gått opp 9 kg (skamfullt) og er 24 uker på vei....fortsetter vektøkning like mye neste månedene får jeg panikk.

Andre som også har gått opp mer enn 1 kg her inne?

Hva er egentlig vanlig? Står 12-16 kg, men hører jo ikke om noen som faktisk gjør det.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av.....er bare en brøkdel av gravide som er her inne og jeg tviler på at det alle skriver er sannheten.

Aner jo ikke hvordan kropp du har i utgangspunktet, men jeg syns absolutt ikke 9 kg over halvveis er ille!!! Helt seriøst.

Prøv og spis fornuftig og minst mulig søtsaker så syns jeg du heller skal prøve å nyte babyen din:)

Skrevet

Hehe. Mange rare svar her inne. 1 kg etter 30 uker å sånn er vanvittig. og mest sannsynlig ikke sant.

Kroppen legger på seg det den trenger stort sett, så sant det ikke er snakk om svangerskapsdiabetes og slikt.

Gikk opp 12 sist. Er 18 uker nå og gått om 3. Ca samme som sist. Jeg fikk det meste i 2tri.

Skrevet

LITT mye har du nok gått opp kanskje......men spis sunt og ikke spis godis.

Og tren når formen er god(:

Skrevet

Drøy påstand, annie 22:16!!

Noen legger på seg mye i begynnelsen, andre i midten av svangerskapet, atter andre mot slutten.

Du vet heller ikke hvor mye hun veier fra før.....!

Det som blir sagt over her er helt sant, må ikke finne på å bruke dette forumet som en rettesnor for vektøkning. Mange som ikke svarer, og sikkert noen som lyver også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...