Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Lille jenta mi på 12 dager blir kun full ammet.. Men, sliter fælt med luft i magen.. Skriker, presser og blir svært urolig.Å slik er det fra ettermiddagen og til 2-3 tiden på natta.. NÅ ER JEG SLITEN!!! Men, så var det noen som sa at jeg kunne prøve maltekstrakt.. Noen som har erfaring fra dette? Mot kun luft i magen hos de små.. Har prøvd minifom, sukkervann, bading og sykling med beina. Ingenting hjelper.. Ellers, noen med råd? Hun plages også med å rape etter hvert måltid...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Maltekstrakt var min beste venn når min sønn var liten. Ellers hjalp det godt å bære rundt på han med ene armen under armene hans, og støtte opp rumpa med den andre, med ansiktet fram hvis du skjønner lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Hadde alltid glasset med maltekstrakt tilgjengelig;)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Å det hjalp mot luftsmerter til kun mormelk barn? Har bare hørt om folk som bruker det til MME barn som er treg i magen..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Maltekstrakt sies at skal fungere veldig bra...Hadde samme problem som deg, da mi var mindre. Det var et slit, og lite som hjalp. Eneste som hjalp godt, det var etter timen hos fysio. ÅÅÅ det var sååå god avføring
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Maltekstrakt kan du vel bruke til alle barn, om de får MME eller morsmelk. Maltekstrakt er for de som har treg mage. Har ei vennine som fullammer, og gir maltekstrakt hjelper det. Det er å prøve. Vet noen som også gir fennikkelte, skal også hjelpe godt mot magen. Er kanskje brukt mer for de som fullammer.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Nattesøvn har ikke jeg hatt på over 2 år... Prøv å legge henne på siden når hun skal sove. Den ene siden er bedre enn den andre, men husker ikke lenger hvilken. La henne ligge med nesa tett inntil noe, en stoffsofa eller gulpeklut f.eks. Støtt opp bak ryggen så hun liger støtt. Kanskje kegge en tynn gulpeklut over ansiktet hennes til hun sover. Det har fungert for oss. Eneste som har fungert egentlig, for synes ikke det andre hjalp så mye. Kanskje legge henne på magen. Min minste har ligget på magen siden han var 3 uker, med det resultat at han snudde seg da han var 6 uker og var oppe på alle 4 da han var 4 mnd. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Kan jeg gi maltekstrakt på sånn " sprøyte" da? Også før eller etter et måltid?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Malt hjelper ikke mot luftsmerter og kan gjøre det verre. Jeg ville bare fortsatt å prøve sykling, massasje av mage, osv. Kanskje prøv fennikelte.. Eller se på hva du spiser.. Spiser du mat hun kan få luft av? Drikker du brus? Prøv å kutt ut småting av din egen kost. Jeg merket at min fikk veldig luftsmerter av kullsyre og løk. Her så hjalp det å "dra" i armer og ben diagnoalt. Da fes han som bare det. Ikke hardt selvsagt, Også hjalp det veldigå bare ha han litt i vippestol og bilstol. Det satte fart på luften.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 Det kan virke som hun svelger store mengder luft under amming. Jeg hadde sett på om det er andre ammeteknikker og slikt før jeg hadde begynt med maltekstrakt. Ordne opp i problemet i stede for symptomene.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #11 Skrevet 30. august 2010 Legg på magen, masser mot klokken på ryggen. Med ikke for faste tak. Hjelper mot luft, raping og diverse. Kan godt ligge på magen. Mi la på magen faktisk en god stund, sa i fra selv når ville tilbake på rygg. God tilvenning å ligge på magen, hjelper også mot luft. Du kan mer enn så gi med sprøyte ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå