Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Fikke ny kattepus for 9 dager siden, den er 15 uker. Hvor lenge bør jeg holde han inne før han får lov til å begynne og gå ut? Han har knyttet seg veldig til meg. Fotefølger meg over alt. Og det er veldig tydelig at han er mega klar for å gå ut. Vi har en annen pus, og hver gang jeg skal slippe ut henne, kommer han løpende. Og så står han og ser etter henne i vinduet når hun tusler av gårde. Noen som har peiling? Husker ikke hvor lenge vi venta sist...
Nå da? Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Grattis med ny pus!! De bør være inne til de er 8 mnd før de slippes ut.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 8 mnd???? Oij, det var da voldsomt... Trodde man sa 3 uker jeg, i nytt hus. Vi slapp ut vår etter 2 uker, gikk helt fint det
tullemor_til_snart_4 Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Her har de fått lov å ut så fort de har knytta seg, og katt ungene følger gjerne med mora etterhvert. Men et er jo selvsagt forskjell på om det er vinter eller sommer, og natt og dag. Lar ikke pusene være ute "alene" om natten før de er litt store og kan forsvare seg... Den siste pusen vi fikk var bare 12 uker og var ute med storepus på ca1år. men Storepus passa veldig godt på Lillepus
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 30. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2010 8 mnd??? Jøje meg... Nei, han her må ut snart...Han blir gal hvis han ikke får gå ut snart! 2-3 uker syns jeg hørtes mer fornuftig ut ja.
mai mammaen til to Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 vi har en jentepus på 5.5 mnd. hun har en god stund nå fått gå ut litt når vi er ute. hadde det vært en guttepus hadde vi latt den gå ut alene men siden hun er jentepus og ikke sterilisert enda (må bli 6 mnd) er vi redd for å slippe henne ut siden hun kan bli gravid....
trillemamma Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Ja, det stemmer at de skal være inne de tre første ukene når de er voksen, men du har fått en liten unge i hus og den har ikke retningsansen på plass, så da kan den gå seg vill. Du kan prøve å sette bånd på pusen så han kan få snuse litt på alt det spennende utenfor vinduet.
Gjest Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Hold katten inne iallfall en uke til. Slik at du er sikker på at den kjenner dere og lukten i huset (katter finner veien hjem pga. lukten). Når du slipper den ut burde du / dere være ute sammen med katten de første gangene. For å se til at den er trygg, finner veien hjem og for å se at den har det fint ute.
trillemamma Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Det er mange linker om temaet, her er en av de. Se spesielt på punkt nummer 7. http://www.dyrebeskyttelsen-kristiansand.no/?page_id=452
Nå da? Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 Bra link!! Om bare alle katteeiere hadde gjort alt dette.... pluss sterilisert/kastrert de... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå