Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Min mann flyttet ut i dag etter 3 års ekteskap..har en datter på 2 år og en nyfødt baby...jeg har jobbet 83%, og får dette hele permisjonen...Får jeg hans pappaperm?hvilke økonomiske støtter kan jeg søke om, og hvor finner jeg dette? jeg vil gjerne at jeg og ungene kan kjøpe oss et nytt hus og klare oss selv!hvor mye omsorg har han rett på?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Legger ved en link til NAV sine sider: http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far Her finner du ut hva du har krav på. Lykke til:)
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Hei, det kan være litt innviklet å sette seg inn i alt på nav sine sider på egen hånd. Du får dobbel barnetrygd og bidrag fra far og i tillegg så er det mulig du får noen kroner i overgangsstønad(kommer ann på inntakten din om du oppfyller kravene). Og JA du får pappapermen når barnet er så lite. Jeg ble alene da datter mi ble 3 mnd og kontaktet da nav her i trondheim. Der fikk jeg en time med en saksbehandler som informerte meg om alt å jeg fyllte ut alle søknader der. Ang samvær så er det familiekontoret som er rette instans å ringe til. DU kan jo bestille deg en time alene dit å snakke med de der. Det er en jungel og sette seg inn i....men det ordner seg til slutt iallefall det ved nav og penger. Lykke til, dette greier du godt:) Klem
Februarfisk Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Forsto det sånn at dere er gift, og du har dermed ikke rett på ytelser som eneforsørger før du er det på papiret. Det er viktig at dere er separert. Det tar ikke mer enn en ukes tid å få innvilget separasjon etter dere har søkt om det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå