AnneKristin&gullet i magen Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 eller er han gammel nok til det? Pr idag sitter vi sammen med han og prøver å roe han ned, men han er så sint at han ikke enser oss noen ganger... kan time out være verdt å prøve, eller er han for liten?? noen tips?
rosa og en blå Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 raserianfall syns eg bør gå av seg selv. -ergo han kan få rase fra seg i fred. inne på romet sitt, i gangen el. dt er ikke timeout. men det hjelpe ikke å prate til en med raseriutbrudd. om han slår, ødelegger noe med vilje. syns eg du kan irettesette ved å sette han på en stol intil en vegg. i max 1 min. og husk å vær nøye med å prate etterpå. husk ikke prate i all evig, men enkelt å greit.. "du måtte sitte derm fordi du beit" " EG liker ikke at du biter."
3småtroll♥ Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Når lilleknott på 2 år og 4 mnd får raseriannfall, er det bare å la han rase fra seg! Det ser jeg de gjør i barnehagen også med barn på samme alder. De snakker rolig til de, og sier at barnet får komme når det er ferdig med å hyle. Deretter overser de barnet litt, og lar det hyle seg ferdig. Dersom barnet ikke roer seg så går man selvfølgelig til barnet og prøver å snakke med det igjen. Det viktigste i slike situasjoner er å klare å holde seg rolig! Time out er jeg imot i denne alderen! Nå har jeg aldri brukt det på noen av våre barn i løpet av snart 8 år som mamma, og jeg har fint klart å få barna til å "høre" likevel:) Et barn i 2-3 års-alderen trenger å få litt fnatt av og til- få ut frustrasjon og bli skikkelig sint:) Jeg syns det blir feil å straffe barnet for å bli sint egentlig... Dersom barnet gjør noe galt (tegner på veggen, slår noen etc..) så er det jo klart at barnet trenger en reaksjon, men et fast time out-system syns jeg som sagt er for tidlig, og jeg tror heller ikke det har noe for seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå