Gå til innhold

IKM uke 36 ----- Skravletrååååååd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fant ingen skravletråd for uke 36??? I så fall har den detti langt ned på listene så jeg lagde like så godt en ny en :)

Tja, hva kan man si. Forrige (og første pp) var jeg ganske så sikker på at det hadde klaffa, men var jo bare good old PMS. Foreløpige symptomer denne gangen er:

- sykt trøtt (men kan helt sikkert også være fordi jeg har akkurat begynt i ny jobb etter ca 15 mnd hjemme + at Veslefrøkna har vært litt sjuk).

- kvaaalm på bussen i dag, brakk meg flere ganger da jeg gikk av bussen. Men det var en trang buss på ringveien, og det kan også ha sammenheng med trøttheten, da blir jeg lettere kvalm.

MEN - jeg husker at sist jeg var gravid var jeg også kvalm etter en busstur - men det var noen dager nærmere IKM enn jeg er nå.

Anyway, litt tidlig ennå å begynne å kjenne symptomer :)

Lykke til jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Fant heller ingen skravletråd for oss med ikm i uke 36, så flott at du tok iniativet!:)

Akkurat som deg har jeg trodd flere ganger at det har klaffet, men har blitt skikkelig lurt.. Vi var gravide juni i 2008,men mistet i ma i uke 9. Siden da har vi ventet 8 mnd på at syklusen skulle bli stabil igjen,også har vi prøvd,ikke prøvd,prøvd osv..vi har hatt behov for pauser innimellom. Etter ferien står vi klar med friskt mot, vi har vært til utredning (selv om vi egentlig skulle prøvd skikkelig i 2 år først,vi fortalte ikke om "pausene") og jeg har EL og han har har friske,raseke svømmere:) Denne mnd har vi virkelig prøvd og vi prøver fortsatt selv om el har vært:p Har ikm torsdag 9 sept, satser på positiv test..:) Ellers har jeg kjøpt cb ferilitetsmonitor som blir tatt i bruk for første gang hvis det ikke klaffer denne mnd. Jeg har ingen sympt. (kanskje ikke så rart da el nylig har vært) bortsett fra skikkelige stikkninger i nedre del av magen..kjenner liksom at det jobbes voldsomt der, litt ubehagelig og ikke noe sympt. jeg har hatt før ikm.

Det er jo så lenge å vente, synes dagene går så sakte, har en syklus på 30 dager, vet det er MANGE som har mye lengre, og jeg er evig takknemmelig for at syklusene har stablisert seg,men 30 dager er lenge å vente på en kanskje positiv test:(

Hva gjør dere i ventetia?

Håper det klaffer for oss alle!

Skrevet

Her ventes det også. Jeg gjør mitt beste for å ikke tenke så mye på det, men det er lettere sagt en gjort. Har liten tro på denne måneden da vi tok det veldig easy. Ingen temping eller EL-testing. Har overhode ingen symptomer, noe som i og for seg er pussig, siden jeg de forrige 2 pp'ene hadde alle symptomene i boka. Selvfølgelig bare PMS. Jeg prøver å huske hvordan det var med de to første, men det er over 5 år siden. Jeg har egentlig ikke hatt mange svangerskapsymptomer for uten uteblitt mens og overfølsom luktesans og jeg kan ikke si at jeg lider av det nå...

I

Skrevet

heisann.. 1 pp i gang!!:) Hang her inne for 3 år siden da vi brukte ca 6 mnd før dattera kom til.. hun er født 2008, og nå prøver vi på en til!:) Fant EL med tester fredag og lørdag,så nå får man bare smøre seg med tålmodighet!!:) Kjenner at jeg ikke akkurat stresser like mye som sist i og med vi har verdens skjønneste datter, men kommer seg sikkert med antallet pp!!:) Lykke til jenter!!

Skrevet

Herregud, jeg er kvalm!!! Er bare 5-6 dpo. Holdt på å kaste opp på toget i dag tidlig, og nå på kvelden har kvalmen kommet igjen. Hjelp! Har ikke vært sånn tidligere prøveperioder...

Skrevet

Melder meg også inn her. Venter IKM 12 september og dette er 1pp etter en MA i juni, så spent. Vet ikke helt om det klaffer for har rotet med EL tester. Men har litt av samme symtomene som sist: Skikkelig stikking i sidene på magen og ved navlen inn i mellom, menslignende smerter, ofte på do for å gjøre både det ene og det andre og halsbrann, men tørr ikke få opp forhåpningene. Lykke til alle sammen, og så er det bare å smøre seg med tolmodighet! Hadde ønsket tiden gikk fortere, hehe!! :)

Skrevet

Hei!

Ja, da skal egget være festet hvis det er der. IKM på mandag den 6. Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er vanskelig. Har slitt med syklusen siden september i fjor, men nå ser det ut som om det kan ha ordnet seg. Hadde ihvertfall mens og EL som normalt nå. I dag skal jeg kjøpe CB tester. Har bestemt meg for å kjøpe slike som står "gravid" på for å slippe å være usikker. Ellers har jeg ambisjoner om å unngå å teste for tidlig.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Det er så spennende om dagen...tar meg titt og ofte i og lure på om det er noe der inne..:) Håper så inderlig.. Har fortsatt ingen symptomer bortsett fra denne intense stikkingen i magen og verk i korsryggen.. Rar følelse , men det kjennes virkelig at et jobbes i livmorområde! Håper det klaffer for oss alle..

Hva gjør dere i ventetiden?

Har 3 tester liggende, 1 cb digital og 2 vanlige cb..har så lyst å teste, men vet at det er altfor tidlig!

Skrevet

Hvordan går det med dere som har IKM i begynnelsen av uken. Har dere fått noen flere symptomer? Jeg har selv IKM en eller annnen gang i løpet av 6-8 sept og har bestemt meg for å vente med testingen til onsdag. I de to pp'ene som har vært har jeg endt med å ta en test for så å få mens 10 min senere... Har ellers ingen symptomer...

Skrevet

Jeg er også spennt på hvordan dere andre med ikm i uke 36 har det?:)

Selv synes jeg fortsatt at ventetide er verst...dagene går så sakte.. Har jo ikm torsd. 9 sept.. ennå en stund igjen.. Har hatt mensmurringer og stikkninger i magen siden dagen etter EL..og idag har je vært kvalm og slapp.. ellers ingen nye sympt.

Hvor gammel er dere og har dere barn fra før?

Skrevet

Jeg har IKM mandag den 6.

Har hatt endel luft i magen de siste dagene.

I går da jeg gikk på do, trodde jeg at mensen hadde kommet, for det var endel blod på papiret. Men neste gang var det borte, og i dag har det bare vært akkurat litt brunfarge på papiret.

Så jeg krysser fingrene for at dette ikke er mensen!

Skrevet

Hera1 :

Så spennende du har det da, kan det være at EL var noen dager senere og at dte festeblødning du har? Har hørt at festeblødning kan komme noen dager før ikm..

Krysser uansett fingrene for oss alle sammen:)

Skrevet

Håper jo at det er den berømte festeblødningen. Er ganske sikker på at EL var mandag i forrige uke. Har lest at festeblødning kan komme mellom 5 og 12 dpo, og jeg er da 10 dpo i dag.

Isåfall stemmer det ganske bra!

Noen andre som kjenner noe?

Skrevet

Hei!

Jeg er 38 år og har to jenter på 7 og 9 år. Håper på en attpåklatt:-)

Skrevet

Jer er 35 år og har to jenter på 7 og 4. Vi ønsker oss en liten atpåklatt :)

Skrevet

oi, mange som har ikm i uke 36. har selv den 10, har følt meg anneledes, denne mnd, men vet ikke, er på 9 pp og begynner nesten å miste håpet:(

blir nå spennede å se om det er noen som har en spire i magen da:)

lykke til allesammen :)

Skrevet

Oioioioioi. Siden jeg har vært så kvalm de siste dagene tok jeg en billigtest i dag tidlig, var en svaaaaaaaaaaaak strek der før testtiden gikk ut. oioioi! Så på den etter at tiden hadde gått ut også, og da var den tydeligere. Det er veldig tidlig enda da, tror jeg bare er 9 dpo. Dette blir spennende dager fremover!!!

Er forresten 26 (som nicket sier), ingen barn fra før.

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

heihei!!! tror nok jeg hører hjemme her ;) mener at jeg hadde el forrige helg, selv om testene ikke slo skikkelig ut... :( var billigstrimler da, og den ene var neeeesten positiv, og med el slim (med blod i), kvalme og murringer så tenker jeg at det stemmer ;) merker at jeg har et symptom som jeg hadde når jeg ble gravid i sommer (mistet i sa) nemlig mensmurringer i ryggen.... kom akkurat på samme tiden som sist, så håper virkelig at det er en spire på plass nå!!!! hehe satser på at jeg ikke har innbilt svangerskap ;) skal på akupunktur nå på mandag for første gang, og håper det kan enten hjelpe meg til å bli gravid, eller eventuelt styrke slimhinnen så spiren sitter!!! har forresten urolige bein og, noe som jeg hadde sist!!! krysser fingrene for oss alle!!!!!!

Skrevet

Heisann. jeg har ikke vært så aktiv her de siste dagene. Jobber mye for tida, så tida går vel mest til å jobbe, sove, kanskje trene, sove, være med familie. Har ikke fått noen symptomer egentlig. Kvalm på bussen et par dager på rad, men ikke noe mer enn det. Ingen murringer, ingen ting. Så jeg aner virkelig ikke. Tok en test forrige onsdag, men det var jo en uke før IKM så den var jo klart helt blendahvit.

Har tenkt å teste tirsdag morgen for da har jeg fri, forventer mens i løpet av tirdag el onsdag.

Skrevet

Jeg bare måtte ta en ELtest jeg hadde liggende, og neimen var den ikke positiv. 4 dager til IKM. Har hatt positiv test tidligere i syklusen også, og negativ etterpå dette. SPENT!!!!!

Skrevet

Dette er jo veldig spennende :) Jeg har nemlig også en CB med ultra svaaaaaak strek. Jeg er derimot litt redd for at jeg "ser" den ene og alene fordi jeg ønsker det... Men, til og med mannen mener å se noe. IKM er 7. Mest sannsynlig er det en av de beryktede skyggestrekene som ikke betyr noe. Har ellers ingen symptomer av noen art. Det er nesten så man tar det som et tegn, da jeg har hatt ALLE symptomer i boka de to første pp'ene. Snakk om desperat :) Prøver å overtale meg selv til å vente med å teste til etter onsdag, men vi vet jo alle hvor enkelt det er... Både mannen og meg selv skal på jobbreise, så det blir vel å sjekke en gang til mandag da det er siste morgen vi er sammen på en uke :)

Lykke til!!

Skrevet

Noen spurte om alder sv. Jeg blir 29 i nov, og har ei datter på snart 2,5 år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...