Gå til innhold

Revning under fødsel, hva med nestemann?


Tuddeli

Anbefalte innlegg

Revnet grad 3 under første fødsel, nå planlegger vi ny graviditet og derfor lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Er sannsynligheten stor for at jeg revner med neste barn også? Vevet er vel ikke like tøyelig når det allerede har revnet en gang. Er livredd for å revne enda mer neste gang, dvs totalruptur. Takknemlig for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på..

nå kjenner jeg ikke til disse gradene, men fikk 3 sting. Syntes dette var utrolig vondt. Dette var også utrolig ømt i lang tid etter på og jeg følte meg som en and. Gruer meg ikke noe særlig til fødselen, men det eneste jeg gruer meg til er å revne..

 

Vi får håpe det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revnet grad 3 jeg og med første mann, og sydde 37 sting.

 

Andre fødsel revnet jeg ikke, men sydde 2-3 pyntesting...

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 2 boys & now pink :) Da er det ihvertfall ikke slik at jeg nødvendigvis revner like mye neste gang. Flere som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revnet en del med førstemann, og revnet enda mer med andremann... Da var det en ruptur og endetarmsmuskelen ble revet av. :( Trenger vel ikke si at jeg er livredd for fødsel nr tre, som bare er noen uker unna nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg Tiril-gravid!! Akkurat det scenarioet er det jeg frykter også. Håper du får en super-lett fødsel nå med minimalt med revning! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! :) Det går nok helt fint med deg også, de er blitt flinke til å støtte opp om slik at det ikke skal revne så mye nå! Og det er jo trossalt en liten prosentandel som revner mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første fødsel revnet jeg og sydde tre-fire sting. ¨På andre revnet jeg ikke i det hele tatt, og ennå da kom jenta i superfart i ambulansen på under tre timer. Lurer på hva det blir denne gangen.

Mener jeg hørte jordmor sa det at når du har vært gjennom en fødsel er vevet der nede strekt og mykere, at det har vært igjennom strekking før, så det strekkes lettere neste gang..... men er ikke helt sikker på om det var sånn hun sa det. Det er 5 år siden forrige barn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt annerledes, at der hvor man revnet har man arrvev og arrvev er ikke tøyelig på samme måte som vanlig vev. Det blir et svakt punkt rett og slett.

 

 

 

Jeg hadde selv ruptur grad 3b sist fødsel og har veldig lite lyst på keisersnitt og like lite lyst til å oppleve det samme igjen. Håper veldig at det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jordmor og legen min har sagt det samme som lemonia har hørt her, at arrvevet blir et svakt punkt og at man har litt større sjans for å revne opp igjen når man først har revnet en gang. Jeg hadde også en ruptur sist, og blir følgt nøye opp denne gangen. Har absolutt ikke lyst på samme opplevelsen en gang til!!

 

Men det er nok noe i det at når man først har fått et barn gjennom kanalen der nede, så går det ofte litt lettere neste gang, spesielt om det ikke er så altfor lenge siden sist fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninner som revnet grad 3b, og begge har født andre gangen uten å revne, eller med bare noen få pyntesting. Det er viktig at jordmor er obs på det under utdrivningsfasen, og sikkert lurt å snakke med jordmor om det i forkant. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninner som revnet grad 3b, og begge har født andre gangen uten å revne, eller med bare noen få pyntesting. Det er viktig at jordmor er obs på det under utdrivningsfasen, og sikkert lurt å snakke med jordmor om det i forkant. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange informative svar. Jeg skal snakke med jordmor om det neste gang slik at hun er klar over det. Sist måtte mini ut litt fort på slutten da han begynte å bli stresset, derfor var det enten revne eller klippe som var alternativet. Det håper jeg å slippe neste gang, man skal vel optimalt sett nesten bare "puste ut" barnet på slutten....vel, vel, time will show, hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revnet mye med nr 1, og nesten ikke noe med nr 2....og med nr 3 vet jeg kanskje i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...