Gå til innhold

Eggdonasjon, priser og klinikker


tuttelura

Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt å "leke litt" med tanken på eggdonasjon etter 6 mislykkede IVF, alle med dårlig befruktningsrate.

 

Er det noen som kan si litt om klinikker og priser? Noe spesielt å anbefale? Hvordan går man frem? Hvor mye prøver må tas før alt er klart osv? Hvor lenge må man være i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har nettopp vært hos ava-klinikken i Riga og er veldig fornøyd med dem. Forsøket har kostet snaue 50.000,- (men så har vi fått 2 egg på frys!) Se på onskebarn.no, der finner du masse info og linker. Du mailer eller ringer klinikken og gjør avtale om når dere skal komme over til samtale. Vi fikk samtale i løpet av 2 uker. Vi var til en oppstartssamtale, som vi kombinerte med en helg, men vi hadde ikke trengt mer enn 1 overnatting. De tok alle prøver de trengte, enkelt og greit. Jeg hadde med meg mine norske journaler (fra Ullevål, Hausken og Aleris) og oversatte viktige deler muntlig i samtalen med legen. Ved donors egguttak reiste min mann over for befruktning, hadde 1 overnatting og kom hjem. Jeg gjorde det samme for innsetting.

Ava-klinikkene er velrennomerte og internasjonalt sertifiserte, jeg synes det gir litt trygghet i en bransje hvor det kan være muligheter for mye ekkelt. Dessuten er ava i Riga lett tilgjengelig, sas og norwegian flyr direkte, tar 1,5 time med fly og 20 minutter i taxi inn til området hvor klinikken ligger. Der er det også flere hoteller i nærheten, vi bodde på ett med 5 minutters gange til klinikken. Og overnatting/mat er rimelig i Riga. Dessuten ser befolkningen skandinaviske ut, så det er god tilgang på donorer "med norske farger". Nå er jeg ruger på 2 og veldig fornøyd med valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skal til avaklinikken i riga om 14 dager. Skal ta prøver og samtale. Sarah 70 ble du gravid med 1 forsøk? Jeg tror jeg skal sette inn 2 egg.er litt nervøs for at jeg ikke blir gravid men jeg for vel være positiv. Jeg har alltid blitt fort gravid før.Så jeg håper at spiren vil sitte ønsker oss veldig et lite barn til. Hilsen m240:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, m240,

vet ikke om jeg er gravid ennå, satte inn egg i helgen og må vente ca. 14 dager før jeg tester. Et nervepirrende oppløp, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett ed forsøk på Ciconia Århus privathospital i Danmark.

Hadde hatt ett icsi der tidligere så var ikke på forsamtale, men mannen måtte jo gjøre sitt.

 

Da eggene var klare ringte de, og to dager senere fikk jeg time.

De garanterer min 3 egg, noe jeg fikk satt inn to og har ett på frys.

Fikk tvillinger på dette forsøket.

I Danmark er donor anonym.

Betalte 35.000,- danske, og 3000,- for å stå på venteliste(!)

Jeg klarte å gå bakveier så køen for meg var litt over 1 mnd, men de sa den gang at køen var 2-3 år.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei m240

God tur til riga. Du kaster ikke bort tiden din, moro (husker deg fra når du først lurte på om ed). Håper alt klaffer videre. Jeg er litt treg, skal på klinikk i norge på torsdag og utlandet til samtale slutten av september. Kanskje insetting slutten av oktober, men fortsatt usikkert om noen tar meg i mot med mine verdier.

Lykke, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei andy69!!! så hyggelig da, det går helt sikkert bra for deg med donoregg. For håpe det klaffer for oss da. Jeg er både nervøs og spent. Dette er nytt for meg.Håper at jeg blir gravid på 1 forsøk. Tror jeg vil sette inn 2 egg. Men for se hva de sier i Riga. Skal dit om 14 dager. Spennende det ? Hilsen m240 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei andy 69.

Har du for høyt fsh? Det trenger du isåfall ikke å tenke på når det gjelder ed.

 

m240, jeg blir overrasket om du ikke blir tvillinggravid!!

Husk du er i en helt annen situasjon enn oss slitere, du blir lett gravid.

Da jeg gikk gravid med tvillingene kunne ikke jm skjønne at de satt inn to egg, selv om jeg hadde hatt flere ivf forsøk.

Hun sa at ed er noe helt annet, og mye større mulighet på å bli gravid enn med ivf.

Og, de vil jo gjerne unngå tvillinger.

Bare tenker litt på deg som ikke har de problemene i utgangspunktet.

 

Men, det er kos med to på en gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sliter i mål!!! takk for svar. Jeg tror det er best og sette inn 2 egg. det er så dyrt vet du og jeg er redd jeg ikke blir gravid i første forsøk. Vi for se hva legene i riga sier først. Jeg er veldig spent.Hilsen m240:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dyrt!

Kan også være en fordel med tvillinger når det er ed, da er de to av samme om du skjønner.

Jeg er så heldig å ha ei venninne med ed tvillinger på alder med mine, det tror jeg barna får veldig nytte av senere.

 

Hold oss oppdatert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,takk for svar!!!! jeg skal holde dere oppdatert. Det er slitsomt å gå og vente det er helt sikkert. Og jeg er også veldig redd for at jeg ikke blir gravid med donor egg første gang. Jeg skal prøve 2 ganger. Hilsen m240:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Serum i Athen skal også være bra. www.serum-ivf.com

Det koster 5000 EURo for eggdonasjon, og de har embryoadopsjon også. Single og homovennlig, kjappe på mail og det finnes mange på www.fertilityfriends.co.uk som har vært der - vi skal på forsamtale i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen - spennende tider for mange av dere nå fremover:-)

 

Vi går nok for et siste forsøk med egne egg, da blir det ICSI for å se om det kan gi bedre resultater.. Usikker på hva vi gjør om heller ikke det skulle klaffe, spørs om jeg får med meg samboeren min på ED altså, han synes det er litt skummelt :-) Men, vi må uansett ta en avgjørelse innen ikke så alt for lang tid.. Det siste forsøket med egne egg blir nok før jul, og så får vi ta en avgjørelse etter det.. Begynner å "dra på åra" også, så ikke noe særlig å drøye for lenge..

 

Er f.eks. Finland mye dyrere enn de eks. Riga? Det er vel klinikker innenfor samme "kjede"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ava-kjeden er i finland også. Tror ikke det er store prisforskjeller, men det er ventelister i finland. Og det er det på Island også. Vi ville igang raskt og valgte derfor riga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, vi valgte også Riga fordi det ikke var noen vente lister der. Dette blir spennende. Skal dit 29.9 både gleder meg og gruer meg. Håper at de er korselige der ? hilsen m240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...