Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Har lyst til å begynne med å lage brød selv.. Å da må jeg prøve meg frem litt.. Noen som har noen oppskrift?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Jeg fant noen gode oppskrifter på www.matoppskrift.no
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Jeg liker mine brød veldig godt: 250 gr sammalt rug, grovmalt 500 gr. sammalt hvete, grovmalt 2 ss salt 4 ss olje 1,5 liter lunket vann, av dette 2-3 dl bladet med fersk gjær Rør sammen Spe på med hvetemel, ca 1 kg, kanskje litt mer. Bedre at deigen er for løs enn for tørr. Hev i 30 minutter Bak ut. Etterhev i 30 minutter Stek på 225 grader, nest nederst i ovnen. Frys de gjerne når de er litt lunken. Ha over bakepapir på slutten av steketiden hvis brødene blitt litt for brune Gir 4 brød. Barna mine er veldig glad i disse brødene, mannen også.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Takk for svar Skal prøve meg frem nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå