♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Tenkte å lage kyllingfilet, ris og grønnsaker. Noen som kan en rask, enkel og god saus som man kan ha til så det ikke blir så tørt? Er dårlig på sauser...
Gjest irismor Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Du kan jo kjøpe ferdigsaus til kylling (men hysj hysj, man blir lynsjet hvis man bruker ferdig produkter) ;-) Jeg fikk en super oppskrift av Husmus og den er en favoritt til kylling og pasta. Ta ett beger creme fraiche og ha CF i en kjele sammen med en halvmåne med Blue Castello. La dette putre på middelsvarme til osten er smeltet inn og blandingen begynner å bli tykk. jeg tilsetter enten en ss eller en terning med flytende kylling/hønsebuljong og litt godt krydder. Smaker veldig godt til kylling og pasta, hvordan den er til ris vet jeg ikke.
ellen-propellen Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Eneste sausen jeg kan lage er hvit saus- så Toro redder meg:-D Prøv kantarell og sjampinong saus eller rosepeppersaus.Kjempegodt til alt:-) Kantarell og sjampinongsaus er jo spesiellt god med stekt sopp til. Rosepeppersaus er utrolig om man har blomkål og brokkoli til;-)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Her går det som regel i Bretagne kyllingsaus fra Toro når vi har kyllingfilet. Er utrolig dårlig på å lage sauser fra bunnen av:)
3småtroll♥ Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Den beste susen jeg lager til kyllingfilèt er å helle fløte i stekepannen etter du har bunet ferdig kyllingen. Tilsett salt, pepper og gjerne litt hvitløkskrydder;) Blir kjempegodt!! og så enkelt;)
Gjest irismor Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Bretagnesausen er utrolig god til kylling og ris. Men prøv gjerne Toro sin nye ferdiglagde soppsaus. Den er også god til kylling og ris.
lille sprelle Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 bruk karrisaus og ha i litt banan og ananas. Eller så er bali kyllingsaus ikke så værst (men det er jo posesaus - hehe)
Nagilimia Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Toro sin (kremete) sopp og kantarellsaus er himmelsk! Har en spiseskje creme fresh i eller litt matfløte så blir den ekstra deilig. I bretagnesausen har jeg litt super finhakka løk og paprika for å friske smaken enda litt mer til.
Tommage♀♂ Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Herlighet jenter, saus er da det enkleste som er å lage! Du som kan lage hvit saus; da kan du jo lage saus! Lag gjevning som vanlig, ha i vann, melk eller fløte, kraft/stekefett fra kyllingen (eller litt kyllingbuljong), krydder, og voilá! Krydder bestemmer du selv, curry, chili, paprika, indisk whatever. Eller dere kan ha litt ketjap manic (tykk, søt soyasaus) i pannen etter steking sammen med litt olje, krydder, maizena... melk... Smaken er som baken, men hjemmelaget er nesten ALLTID bedre enn Toro;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå