Gå til innhold

navngi barnet mitt samme navn som "venninne"? Frekt eller....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en barndomsvenninne som har kalt barnet sitt emilie.

Da vi var mye sammen når vi var yngre sa jeg alltid at jeg ville kalle mitt barn dette. Pga jeg passet et barn som het dette, og hun var bare såååå søt :-)

Nå er jeg gravid og pappaen vil også kalle babyen emilie.

Men saken er at jeg snakker svært sjelden med min venninne. Og det blir ikke noe noe særlig endring på dette heller tror jeg.

Er det ok eller frekt, siden hun har kalt barnet sitt det som vi ønsker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde glatt kalt ungen min emilie. liker du navnet så bruker du det. du har jo ønsket deg dette navnet lenge så da spiller det fint liten rolle om ei gammel venninne allerede har brukt navnet. hadde det vært broren eller søsteren din eller ei nær venninne så blir det kanskje litt verre, men ikke umulig. men ei venninne du sjelden prater med og har ingen sosial omgang med?? hun hadde jeg driti i og kalt datteren min akkurat det som passet meg;)

Skrevet

Dersom dere ikke har kontakt er det vel ikke noe problem.

Gjest irismor
Skrevet

Og problemet er...... :-)

Gi barnet det navnet dere ønsker :-)

Skrevet

Kall henne det du vil, du..

Jeg og tremenningen min har samme navn på jentene våre, men det gjør jo ingenting??

Skrevet

Det burde hun vel isåfall ta som ett kompliment? fint navn, så bruk det hvis du ønsker, syns jeg. Spesielt når dere sjeldent snakker sammen også :)

Skrevet

Det burde hun vel isåfall ta som ett kompliment? fint navn, så bruk det hvis du ønsker, syns jeg. Spesielt når dere sjeldent snakker sammen også :)

Skrevet

Skrevet

det var da godt å høre. Og vi snakker jo sammen en sjelden gang.

Hadde jeg ikke hatt noen kontakt hadde det ikke vært noe...

Men takk for synspunkter!

Skrevet

Kall ho for Emilie du=)

Eg og søskenbarnet mitt har samme navn på ein av våre. Samme har 2 andre søskenbarn av meg og....!!

Eg har samme navn på min som ei vennine har på sin....

Skrevet

Jeg har lyst å kalle min baby det samme som barnet til en venninne. Men vi snakker omtrent aldri sammen lengre da. Men har henne jo på fb. Jeg skjønner at du tenker på det, for det gjør jeg og, men tror det er greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...