Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Har ei jente på 2 år og 3 mnd som skal bli storesøster innen kort tid,i dag ringte barnehagen og sa at hun har vært så urolig i det siste og at hun lett gråter osv,tydelig at noe plager henne!Har prøvd å fortelle litt om hvordan ting blir når lillebror kommer til verden,men begynner å lure på om jeg rett og slett prater for mye om det,og gir henne bekymringer? Hun har sovet på rom hos oss frem til nå,men i det siste har vi prøvd å forberede henne på at hun skal få eget rom og storejente seng osv når babyen kommer.er det dette som gjør henne urolig tro?er hun redd for at vi bytter henne ut med en annen baby?ble så lei meg nå når barnehagen ringte...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Kansje du skal ta henne med på butikken og la henne velge seng og litt forskjellige ting til det nye rommet, så kan dere ha det kjempe kjekt med innredningen og gjøre det flott:) Ellers tror jeg alle småbarn har en reaksjon(både positiv og negativ) til det å få søsken. Det går seg til etterhvert skal du se:)
Sweet Amber Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 For det første vil jeg, om jeg får lov å komme med mening om dette, råde deg til å vente med å flytte henne til ting er mer stabilt etter fødselen, siden dere ikke rekker å gjøre det i goood tid før. Det å få småsøsken for første gang kan være ganske traumatisk, og å ha mer enn en forandring på gang i denne perioden kan gjøre det vanskeligere for storesøster enn det trenger å være. Men se fremover, de vil få stor glede av hverandre etterhvert:) Det at hun er slik alt nå kan enten komme av at det har vært snakket så mye om at hun gruer seg, eller ganske enkelt fordi mammaen hennes er veldig gravid og kanskje litt sliten? Du er nok ikke med på like mye moro nå som før du ble gravid? Men det går over. Det er en liten periode som er slitsom og vanskelig, men dere kommer gjennom det:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Takk for svar! Er jo egentlig ganske logisk at hun bekymrer seg,det ser jeg nå,har bare ikke tenkt på det på denne måten! Blir helt klart ikke noe flytting av rom med det første heller,vi får ta det etterhvert! Får prøve å snakke litt mindre om alt som skal skje også...hmm ikke lett dette,har nok bare gjort det vanskligere for oss selv;) Vi får nok rett og slett gi vesla masse masse oppmerksomhet i tiden som kommer,så går det seg sikkert til! Takk takk:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 For barn er jo tiden "her og nå"! At mamma snakker om et annet barn, en baby som faktisk ikke er der, kan jo få henne til å føle seg avvist. Gi henne masse kos og oppmerksomhet og ikke snakk om det som er uvirkelig for henne, noe som skal skje i en fjern framtid som hun ikke greier å forholde seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå