Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Jeg kommer til å gjøre som jeg vil, men vil høre litt likevel :-) Blir vi bare 11 stykker + mini. Vi er alle voksne, den yngste er mitt eneste tantebarn på 17 år. Vi skal ha 3 eller 5- retters tilberedt av kokk (har kokk i familien) Hadde jo syntes det hadde vært fint å kunne servere vin til all den fine maten, men er liksom litt usikker på om det er "brukelig".
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Høres litt "unødvendig" ut for min del, men det er fordi jeg ser for meg at det er en familiemiddag tidlig på en søndag Man må jo bare gjøre som man føler for!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 syns det er helt greit.. det blir litt ekstra luksus over måltidet tenker jeg.. vin og god mat passer flott sammen.. og så er det jo bare i nord-europa vin på formiddagen eller søndager er merkelig..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Klart det er greit når man skal ha en meny. Ikke uvanlig med et lite glass til hver rett.Det gjorde vi også. Bli jo selvsagt en del alkoholfrie da noen kjører og noen passer barna men de som har mulighet må vel kunne få litt vin til maten. Ser ikke noe galt i det.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Ja, hvorfor ikke? Ingen voksne mennesker drikker seg tullete i barnedåp, eller tilsvarende høytidelige anledninger og hovedpersonen selv får vel ikke smake på maten engang så da kan det godt være "voksendrikke" til...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 I vår fammilie er det vanlig, men jeg ville ikke gjort det om det var noen som hadde tendenser til å drikke for mye.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 I vår familie var det helt vanlig til ett kvinnelig familiemedlem slo seg sammen med en som ikke helt klarte å stoppe ved ett glass til maten. Barnedåp er en "voksen" fest for barnet, der er vin helt riktig, i motsettning til barnebursdag, såklart :-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Det e vel helt naturlig? Det er en festdag for voksne mennesker. I de barnedåpene jeg har vært i har man fått velge selv, øl, vin, farris el brus. Og konjakk/baileys til kaffen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Men da er det brukelig da :-) Jeg har bare vært i barnedåper der det ikke har blitt servrt alkohol.. Men så bor jeg på Møre og da :-P
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 Hei hei! Jeg bor og på Møre Den siste barnedåpen jeg var i, satt de frem noen flasker vin og litt øl. Følte ikke det var unaturlig. Vi var ikke så mange og heller ingen som så på det som en "fyllefest" så helt greit og fint syns jeg. Folk flest drikker med måte og det er i teorien bare fjortiser og alkiser som ikke greier å begrense seg. Et par glass til maten har ingen vondt av.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #11 Skrevet 30. august 2010 Hei hei! Jeg bor og på Møre Den siste barnedåpen jeg var i, satt de frem noen flasker vin og litt øl. Følte ikke det var unaturlig. Vi var ikke så mange og heller ingen som så på det som en "fyllefest" så helt greit og fint syns jeg. Folk flest drikker med måte og det er i teorien bare fjortiser og alkiser som ikke greier å begrense seg. Et par glass til maten har ingen vondt av.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #12 Skrevet 30. august 2010 NEI! Herremin! Er da barnet dåpsdag! Alkohol og barn passer så absolutt ikke sammen,dette er barnets dag og ikke de voksne sin,begynne å serve vin på 1 årsdagen til ungen deres også da,siden det kun er dere voksne. Visste ikke at tanker om å serve alkohol i barnets dåp fantes engang jeg. Skjerp deg! Nå ble jeg irritert!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #13 Skrevet 30. august 2010 Uhørt!!! Mer enn det gidder jeg ikke å tilføye!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #14 Skrevet 30. august 2010 En dåpsmiddag foregår vel midt på dagen, dvs like etter kirketid. Synes ikke det er et egnet tidspunkt for vinservering. For min del synes jeg heller ikke det passer ved konfirmasjoner. Vent til barnet skal gifte seg heller.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #16 Skrevet 30. august 2010 Herregud du er sneversynt! Når skal alkohol brukes da??? Bare når voksne tar en fest lørdags kveld?? Makan. I barnedåper, konfirmasjoner og bryllup er det normalt. I bryllup kan det bli fylla ut av det, men de andre to er for rolig festelig lag. Det er normalt å nyte alkohol foran barn i min krets. Men man tyller ikke i seg litervis på slike dager, man blir overhodet ikke susete engang. Du høres ut som du kommer fra bibelbeltet sørpå, ærlig talt.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #17 Skrevet 30. august 2010 Man er ikke sneversynt fordi om man har et annet syn på alkoholservering enn du har. Men det er vel typisk at de som anser seg selv som veldig liberal og frisinnet, er de som i praksis er de mest intolerante.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #18 Skrevet 30. august 2010 Hahaha, "vent til barnet gifte seg" faktisk:-D Godt sagt. :-D Det er forskjell på å barbere seg og å kutte av seg hodet. De som svarer at dette er helt uhørt er nok sånne som MÅÅÅÅ bli dritings når det er alkohol på bordet. Det går an å drikke et glass eller to. Man må ikke drikke en hel flaske bare fordi det serveres, liksom...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #19 Skrevet 30. august 2010 Ja, å vente med alkoholservering til barnet skal gifte seg, er en glimrende regel. Men noen er selvsagt så avhengig av alkohol at de bare MÅ ha det ved den minste anledning. Skal vedde på at 14:40 er en sånn som absolutt ikke greier å hygge seg uten alkohol.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #21 Skrevet 30. august 2010 Joda, jeg kan hygge meg uten alkohol. Akkurat morer jeg meg kostelig over hissige damer, men en kaffekopp i hånda:-D Men skal jeg hygge meg med alkohol blir det kun et glass eller to. Skjønner ikke dere som absolutt må ha fyll om det skal være noe. Det kan da ikke være noe trivelig? 15:40
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #22 Skrevet 30. august 2010 jeg synes ikke dt er greit!!! det er det lille barnet sin dåpsdag... det er 364 dager eller i året dere kan drikke vin på....
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #23 Skrevet 30. august 2010 Hehe... Babyen min kommer til å drite en lang mars i hele barnedåpen sin, alkohol eller ikke. Greit nok at det er barnets dag, men barnet vil vel ikke huske noe av det. Greit å se at det fremdeles skaper diskusjon. Vin blir det til alle utenom hun på 17, meg selv og dåpsbarnet. Hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå