Gå til innhold

Jeg tror jeg er utbrent :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke løfte meg fra sofaen. Jeg er alltid superaktiv med alt. Skole,jobb, trening, huset, barna, lekser, familiesammenkomster hver helg.

Har aldri fri. Er bånn pine hver dag, hele tiden. Jeg føler at jeg er punktert. Fullstendig.

Hva kan jeg gjøre for å bli bedre? Jeg har ikke tid til dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lær å si nei, lær å sitte i rot uten å gjøre noe med det, ha barnevakt innimellom, ikke krev så mye av deg selv. Verden går videre selv om du ikke står på hvert sekund. Og bli på sofaen i dag...

Skrevet

Tenkte akkurat på det samme som Sweet Amber. LÆR Å SI NEI! Jeg har en mor som var sykemeldt i et helt år fordi hun var utbrent. Det var ikke morsomt å ha en mor som gråt hver dag og la seg kl 22.00 alle dager.

Det er ikke vits i å være så aktiv. Prioriter deg selv og din familie, ikke alt annet. Du har sikkert hørt om å "holde hviledagen hellig"? Man trenger ikke å være religiøst for å gjøre det. Selv forsøker jeg å leve etter det, at jeg har en dag i uka hvor jeg ikke gjør noe annet enn å kanskje lage middag. Søndagene fungerer fint her i huset, for da har begge to garantert fri. Da bare koser jeg meg med mitt eget hele dagen!

Mødre er så "flinke" til å engasjere seg i barna sine. Tenk at du er der for dem 6 dager i uka, men den 7. dagen er DIN!!!

Skrevet

Er jo sant som dere sier, men likevel så tenker jeg at (nå som jeg har sittet/ligget i sofaen siden klokka ti) at jeg egentlig bare burde ta meg sammen, men det går ikke.

Så da blir det litt sånne tanker rundt det. Er jeg lat, eller virkelig sliten?

Skrevet

Vær ærlig med de rundt deg om at du føler deg sliten og utbrent, og trenger litt mer ro med familien enn vanlig. Sikker på at mange forstår det.

Skrevet

Hvis du vanligvis står på sånn som du sier, og har en dag du sitter i sofaen, nei da er du ikke lat. Du trenger hvile, unn deg selv det, det gangner ingen om du blir totalt utbrent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...