Gå til innhold

Må si jeg blir litt forvirret av dette termin styret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg regner ut min mens termin på en termin kalkulator på nettet fikk jeg termin 14.02, men da jeg oppgave samme dato for første dag i siste mens hos lege og jordmor fik jeg mens termin 15.02.

Dersom jeg oppfører 15.02 som termin er jeg ifølge bim 17+0 uker idag, men dersom jeg oppgir samme dato for termin på babyverden.no er jeg ifølge den nettsiden kun 16+1 uker..?

Jeg forstår ikke særlig mye..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne sier man at man er i den 17.ende uken, når man er 16+1,16+2 osv.

Forskjellen på termindato her og hos lege er fordi kalkulatorene på nett ikke er oppdatert. Der ligger det inne at et svangerskap er 40+2, mens det nå det siste året har kommet en oppdatering på dette, og de nå regner et svangerskap til å være 40+3.

Derfor blir det en dag forskjell. :)

Ble du noe klokere?

Skrevet

Ja da ble jeg litt klokere du :). Så det vil da altså ikke si at jeg er 17 uker gravid idag, men at jeg er 16+1 og derfor i min 17 uke. Aha, jeg forstår :).

Takk for svar :).

Skrevet

Stemmer :)

Det tok meg litt tid å forstå dette selv, så du er ikke alene om å ha stusset :)

Skrevet

Å i tillegg er det slik at når man er 16+1 her på BIM så sies det at man er i uke 17, mens på Babyverden er man ikke i uke 17 før man er 17+0. Er forvirrende...men man må bare lære å leve med at slik er det ;)

Babyen kommer heldigvis når den er klar uansett ;)

Skrevet

Hehe, så sannt!

Men må si det blir deilig og få en ordentlig ul termin og forholde seg til :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...