Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Hvorfor går man opp i vekt uken før mensen? Eller når man slanker seg, så stopper vektnedgangen opp litt da? Er med i en vektklubb, og det er nesten morsomt å se på kurven min. Den går jevnt ned, flater ut, går så jevnt ned over igjen, flater ut, jevnt ned... Det hele med 3-4 ukers intervaller, helt presist, akkurat sammenfallende med mensen hver gang. Hvorfor er det slik? SÅ mye veier da ikke mens-blodet? Blør jo bare litt.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Pga endring i hormonbalansen er det er vanlig å få litt opphopning av vann i kroppen den siste uken før man får mensen, så er nok det som gjør at vekta viser litt mer.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Ahh.. Takk for svar! Har lurt litt på dette. Det kan vel også forklare hvorfor vekten plutselig raser end igjen like etter mensen kommer? Jeg kan nemlig veie det samme, eller gå opp noen hundre gram i uken før mensen, selv om jeg trener og spiser riktig. Men med en gang mensen kommer, så raser det bort 1,5-2 kg på 6-7 dager, så går det jevnt ned 1 kg i uken igjen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå