Gå til innhold

Hadde du gjort noe?? Ang. arbeidsgiver til mannen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at sjefen bryter flere regler fra arbeidsmiljøloven.

Desverre er mannen min og sjefen hans, gode kompiser fra før, og det er et lite firma...

Jeg vet at reglene som brytes, gjør arrbeidet farligere og mere utsatt for helse- og slitasjeskader. Jeg kan bare vær med mannen min på jobb en dag og ta bilder, så har jeg masse bevis.

Hadde du ringt arbeidstilsynet??

Hvis du hadde ringt, hadde du sagt det til mannen? Før? Eller etterpå?

Mannen min vil jo ikke lage problemer for kompisen sin.. Han prøvd å si ifra, men får bare unskyldninger tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal overlate det dil mannen din. Det er han som jobber der.

Nå vet jo ikke vi hvor alvorlig dette er, men i utgangspunktet synes jeg det høres helt uhørt ut å ringe arbeidstilsynet mot din manns vilje. L

Be heller mannen din ta dette alvorlig med arbeidsgiver, ikke bare nevne det i forbifarten. Han må sette krav, ikke du.

Skrevet

Jeg synes man bør vokte seg vel for å bli en slags mamma for mannen sin. Jeg kunne kanskje ringt arbeidstilsynet anonymt om det var svært alvorlige ting (som at sikringsutstyr ikke var tilgjengelig og det var høy risiko for ulykker, som ved å måtte gå på tak o.l.), men å dra innom og ta bilder og lage en scene av det ville jeg ikke gjort. Går jo ut fra at både din og min mann er voksne folk som kan ta vare på seg selv:)

Det store unntaket er om arbeidsplassen var full av utenlandske arbeidere som godtar alt for mye fordi de ikke vet at de har rettigheter, eller er livredde for å bli sendt hjem til et land hvor de ikke har noen muligheter...

Skrevet

Man burde vel kanskje ringe, men jeg hadde nok ikke gjort det.

Skulle selv ha ringt arbeidstilsynet pga. jobben min, har også gjort det men da som anonym for å få råd. Så jeg har ikke meldt dem..

Jeg ville snakket med mannen min, hvertfall ikke blandet meg inn i dette uten hans samtykke. Det er tross alt han som jobber der. Det du evt. kan gjøre er å ta en tlf. til arbeidstilsynet og forhøre deg. Dere kan si at dere har vært i kontakt med dem, og at de må gjøre noen endringer. Skjer ikke det, så melder dere bedriften.

Men slike ting er ubehagelig.. Ikke noe særlig å skulle gå på jobben etterpå.

Skrevet

85% av de ansatte er fra øst-europa.

Ingen sikring i arbeid i høyden (med mindre de samarbeider med andre firmaer på plassen) Tunge løft uten alternative løfteanordninger.

Masssse småplukk.. Og nei, skal ikke dukke opp på arbeidsplassen og knipse bilder! Hehe..

Skjønner hva dere mener..er vel derfor jeg spør også.. Mannen kommer jo hjem til meg og forteller.. Kommer hjem med skader som egentlig ikke skal skje på en sånn arbeidsplass. Heldigvis ingenting veldig alvorlig til nå.

Huff..nei det er vel bare og holde seg unna. Blir bare så frustrért over at det er sånn og at ingen andre gjør noe heller. Alle bare godtar det... Noe jeg ikke hadde gjort. ''

Takker for tilbakemeldinger :) Får krysse fingrene og håpe på det beste... prøve å snakke litt vett til mannen min. Men han er jo i konflikt siden de er venner på privaten... Men men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...