Gå til innhold

Idiotbankmann!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i banken nå og skulle opprette sparekonto til jenta vår. Vi har bestemt oss for å opprette i mitt navn fordi vi vet vi kommer til å spare over 70.000. Og vil ikke at det skal gå utover studielån eller at overformynderiet skal "blande" seg inn.

Men han skulle da absolutt ha meg til å spare i fox og pia. Nei, det vil vi ikke sier jeg, og han fortsetter å prakke det på meg. Også sier han at dette blir da en konto du disponerer selv, og kan ta ut og inn penger av og disse pengene skal liksom være til jenta di. Da må du være flink og kontrollere deg. Da tok jeg fram 30000 kr som vi har spart på sparebøsse på et år og sa at jeg klarer fint å spare penger, disse er til jenta mi og på denne kontoen skal de stå til hun blir 18, og mer skal det bli

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han sitter der og forteller meg at jeg ikke må bruke pengene til jenta mi. At jeg må være flink til å kontrollere meg så jeg ikke skulle "ta de selv". Syns bare det ble litt i frekkeste laget. Jeg ville jo bare opprette en konto til henne i mitt navn,og det sa jeg tydelig fra.

Følte meg bare så sett ned på

Skrevet

For en tulling! Jeg lurer også på hvordan vi skal spare til gutten vår, uten at overformynderiet overtar. Det er ingen grunn til at de skal det, for vi er helt normale folk, men jeg vet at det er vanlig her i kommunen at de kommer inn uansett når det overstiger 70000. Og det vil det gjøre. Problemet er jo at de gir seg selv lønn, av barnets penger, hvert eneste år til barnet er 18. Det er jo det man vil ungå, og dette burde han bankmannen du snakket med forstått. for en tulling!!! Bytt bank, eller be om å snakke med hans sjef, hvor du så forteller om den ansattes oppførsel. Slik behandler man altså ikke kunder!

Skrevet

De som jobber i banken prøver alltid å selge deg et produkt. De har egne lister med mål som de skal nå, og noen produkter er mer verdt å få solgt enn andre. Regner med at denne mannen hadde håpe om å bli månedens selger :-D

Skrevet

Han kom med forslag til deg, en anbefaling. Og han har vel også sett at mange som sparer til barna med åpne konti fort i vanskelige tider kan bli fristet til å bruke av disse pengen.

Syns ikke det var noe frekt eller ufint over det han gjorde. Virker som du er overfølsom i mine øyne.

Skrevet

Selvfølgelig tar ikke overformyderiet lønn av barnas penger, det du skriver er bare tull.

Skrevet

Nja, kanskje han vet hvor gøy barna synes det er ha egen konto, få brev fra banken, liten gave når de tømmer sparebøssa osv. som de får kun når kontoen er i barnets eget navn så de er medlem av spareklubben.. Ikke når de er babyer så klart, men det kommer en tid hvor barnet vil styre litt selv:)

Skrevet

det er jo unasett ikke barnas penger om man skal tenke sånn. Det er jo våre penger som vi frivellig sparer til barna våre. Da kan vi faktisk bruke de til ting til barna om vi vil, eller gjemme det. ¨

Selvfølgelig noe helt annent med barnas pengegaver som ved bursdag og dåp. De burde vært sperret.

Skrevet

hvis det er penger dere skal spare til barna, er det jo barnas penger!

Skrevet

I min kommune blir det i allefall tatt prosenter, om det er kommunen eller overformynderiet som får dem. Kanskje lønn er feil ordbruk. Det var nemlig førstesidesak i avisen for en stund siden. To barn hadde arvet store penger etter besteforeldrene, og foreldrene var frustrerte over hvor mye penger som årlig ville gå vekk før barna ble 18, uten at overformynderiet egentlig gjorde noe aktivt annet enn å "sitte på pengene!" Så joda, de tar penger, i allefall her jeg bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...