Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Uansett antall barn. Har dere planer om flere barn? Og om dere syntes det var slitsomt da dere hadde færre barn, hvorfor valgte dere å få flere?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Jeg synes det er slitsomt med ett, og har ikke planer om å få flere.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Gjeeeesp... Alle synes det er slitsomt å ha barn. Med mindre du er helt uengasjert i barna dine da. Selvsagt får man flere barn selv om det er slitsomt!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Jeg har ett barn og synes det er slitsomt. Men jeg har vært alene med barnet mitt i flere år, men har nå samboer som er mye borte med jobben, så er ikke noe forandring egentlig. Han vil ha et eget barn ,og jeg har sagt at det skjer når han begynner å jobbe normalt. Akter ikke å bli "alene" med to barn bare for at han skal få et biologisk barn. Barn skal følges opp også! Ikke bare ruges ut å la de seile gjennom barndommen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Det er ofte et slit å komme seg på jobb hver dag også, men jeg setter stor pris på jobben likevel. Det samme er det med barn. Vi bruker mye krefter på dem, og føler oss ofte ganske slitne, men det betyr ikke at vi angrer på at vi fikk dem!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Jeg synes ikke det er slitsomt. Å få flere om man synes det er slitsomt med den/de man har høres jo helt fjernt ut.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Jeg har to barn og syns ikke det er slitsomt. Bruker masse tid og energi på barna mine, men syns ikke det er slitsomt. Trives utrolig godt med det, og mener at bruk av energi avler ny energi. Slik som at man får mer overskudd av å trene, slik får jeg mer overskudd av å finne på ting med barna mine, enten det er fysisk aktivt eller stillesittende. Særlig mentalt sett får jeg enormt med overskudd og glede av å være sammen med og oppleve ting med barna mine! MEN.. jeg svarer likevel fordi jeg tror det er maaange der ute som syns det er utrolig slitsomt med ett barn. Fordi de aldri har hatt barn før, og syns overgangen fra total egenprioritering av tid til total fokus på et lite barn er fryktelig slitsomt. Da kan jeg trøste med at det faktisk ER mer slitsomt med ett barn enn med to, på mange måter. Ikke nødvendigvis i sped-/småbarnstiden, men på sikt. Å aktivisere et barn tar mye mer energi enn det å passe på to som aktiviserer hverandre. Jeg har planer om flere barn ja, tilfelle noen fremdeles lurer.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Folk som sier de ikke blir slitne av barn, tror jeg ikke på. De vil bare framstå som litt skinnhellige. Jeg setter ærlighet høyere.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Selvfølgelig er det slitsomt med barn, men (som regel) er det slitsomt på en god måte! At noe er slitsomt gjør vel ikke at det ikke er verdt det vel? De beste tingene i livet mitt har til tider vært slitsomt, men alt har vært vel verdt det - og mest av alt det å få barn! Og innrømme at du er sliten av og til gjør deg ikke til en dårlig mor. Det å leve så tett med noen, være så mye sammmen med, elske så høyt og alltid ha ansvaret for - som man gjør med sine barn, er selvfølgelig slitsomt av og til.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 På samme måte som at fordi du ikke greier løpe en marathon så greier ingen andre det heller?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #11 Skrevet 30. august 2010 Jeg synes det er veldig slitsomt med liten baby, men vet at det blir bedre etterhvert som ungen blir større. Nå har jeg to og det er nok for meg:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #13 Skrevet 30. august 2010 Ha ei jente på litt over to. Travlet ja, iallefall noen dager. Men selvsagt kjempekoselig også! Kunne aldri vært uten henne. Venter nr 2. Vil ikke at hun skal være enebarn. Men tror det blir med to, men det er pga at jeg tror det er mer praktisk med to mtp bilstørrelse, vi er to voksne; en hver i stressende situasjoner, to barnerom i huset osv. I tillegg har de første mnd i dette svangerskapet vært tunge. Kan bli mer enn to, men det er det som er planen Mye er travelt, men barn er fantastiske også!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #14 Skrevet 30. august 2010 Det var slitsomt å ha et barn, valgte likevel å få et til. Det er ikke noe galt i å bli sliten. Jeg blir sliten av å trene også, men jeg gjør det likevel. Akkurat som med barn er det mer positivt enn negativt.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #15 Skrevet 30. august 2010 Jeg har en gutt på nesten 3 mnd. Synes ikke det er slitsomt til nå i allefall :-) Greit nok, han våkner hver 3 time natta og vil opp kl 06, men er flink å legge seg å sove på kvelden. Legger seg kl. 20 og sover til 23-24 før han vil ha mat igjen. Da får jeg og mannen voksentid sammen når han er hjemme, eller tiden går med til litt husarbeid. Mannen min er på sjøen. Jeg elsker å være mamma til nå i allefall, selv om jeg ikke har sovet en hel natt siden midten av juni. Det er alltid jeg som tar mini om natten selv om mannen min er hjemme, han har hatt litt kolikk og, så det har vært en del bæreing. Har blitt en vane for meg, og greit når jeg likevel ammer. Blir nok mer slitsomt når jeg skal begynne jobbe ved siden av. Jeg vil ha et barn til! Det er til tross for at det kan være slitsomt det største som kan skje en i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå