Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Hvorfor forsøker du å innbille oss at det ikke er mer slitsomt og tidkrevende (altså at det går på bekostning av muligheten til å gjøre andre ting) med mange barn? Utfra nicket ditt vil jeg anta at du har 8 barn? Sier seg jo selv at det er mer arbeid med 8 enn med færre .Og at man også bruker langt mer tid på 8 barn enn på færre, slik at endel andre ting må nedprioriteres... hvorfor så behov for å motargumentere??
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Haha!! Før du krever svar fra oktaviastar, så må du jo svare selg på samme spørsmålet? Hvorfor så bastant på å bevise at hun IKKE kan ha det sånn?? Makan til idiotmennesker her altså..og nei. Jeg er en heeelt annen enn henne. Stor og tøff og skal ta andre! *thumbs up*
Sånn kan det gå Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Hva du tror på bryr meg midt i ryggen, men det er ikke slitsomt for meg å ha 8 barn og jeg får tid til alt jeg har lyst til. At visse andre sliter med sitt ene barn er da virkelig ikke min feil.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Bra svar, Oktaviastar ) Du er for meg en knakande dame, som bare oser av ro og balanse!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 er ikke vanskelig å se hvorfor Hi ikke klarer og forstå hvordan oktaviastar klarer det
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Hi her igjen. Har aldri sagt at det ikke finnes enkelteksempler som viser at man kan klare seg lettere med flere eller vanskeligere med få barn. Men å svare så generelt som du gjør i forrige tråd er jo tåpelig? Det kan umulig ta mindre tid med 8 barn enn med f.eks. 3. Med mindre du da neglisjerer barna? At du får tid til det du har lyst til, betyr enten at du ikke har lyst til spesielt mye, at du har en mann som foretrekker å være hjemme hele tiden eller at du har flust opp med barnevakt. Det siste er forøvrig et privilegie svært mange IKKE har. Og nei, jeg snakker ikke om oktaviastar alene, men om det generelle ved å ha mange barn vs få barn. Selvsagt finnes det et og annet unntak fra alle regler, men i hovedsak er det da selvsagt langt mer slitsomt og tidkrevende dess flere barn man har..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 HI nok en gang.. Anonym 11:13: Dette skrev oktaviastar i en annen tråd (Tråden het noe sånt som "Hvorfor vil ikke flere ha mange barn?") "Det er nok akkurat den ideen som får mange til å la være å få mange barn ja. De innbiller seg faktisk at man ikke kan gjøre andre ting om man har mange barn." Jeg prøver ikke å påstå at oktaviastar syns det er verre med 8 barn enn Kari syns det er med 3... men at det GENERELLT sett er verre å få tid til andre ting når man har 8 enn når man har 3. Selv om hun her bruker ordene "innbille seg" om alle andre, som om det faktisk er helt utenkelig at det ER andre mennesker som ikke vil få tid og overskudd til å gjøre alt annet de selv ønsker dersom de får mange barn. Hallo!?? Det er da ikke alle forunt å komme seg ut døra uten 8 barn på slep dersom man har 8 barn... og da kan man vinke langt etter voksenkino, tur på byen og drikke vin med venner, for å nevne noe.. (Og nok en gang, jeg sier ikke at dette er det oktaviastar vil, men KANSKJE...bare KANSKJE er det noen der ute som har andre ønsker enn oktaviastar..?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå