Gå til innhold

hvordan blir ditt barn behandlet av besteforeldrene til deres felles barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir de behandlet likt?

Jeg har et barn fra et tidligere forhold, og et med samboer. Mitt barn fra tidligere har ikke kontakt med faren sin og veldig lite med bestemoren sin, ikke i det hele tatt med bestefaren. Han er 12 år

Jeg og samboer har et barn på 11 mnd, vi har bare vært sammen i 2 år.

Besteforeldrene til vårt felles barn gir lite til mitt barn, men masse til vårt felles barn. Er det normalt? Jeg mener en ting hadde vært hvis mitt barn hadde fått mye fra sine besteforeldre, men han får ingenting der. Jeg sysn det er sårt. Men tenker at vi har bare vært sammen i 2 år, så det bedrer seg kanskje med årene? Så tenker jeg at minstemann er ikke engang fylt året, og derfor får så mye nå..

Hvordan er det med dere andre i samme situasjon?

Blir dine barn og deres felles barn behandlet likt besteforeldrene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det bare tre år mellom mine to, men største (som bare er min) blir behandlet på lik linje med minsten. Der er begge to barnebarn og jeg er veldig glad for det, men det er kanskje ikke alle som er like heldige.

Skjønner at det er sårt for deg, men vet ikke helt hva du kan gjøre med det. Kanskje snakke med samboeren din? Hva sier han til det?

Skrevet

Jeg har ikke pratet med han om det, for jeg vet ikke om det er vanlig eller ikke. De er kjempe greie mot sønnen min altså, han får bursdagsgaver og julegaver, men det er ting utenom. F.eks penger de har begynnt å spare, babyklær har vi fått masse av, vippestol, vogn osv..Men det er ting vi trengte i starten, så kanskje det ikke teller på en måte. De bor ikke i samme by, så når de sender ting oppover er det alltis spørsmål om babyen trenger noe, ikke han største. Tror kankje det hadde vært litt annerledes hvis han hadde vært mindre, vet ikke helt.

Skal drøye litt med å ta det opp med samboer tror jeg

Skrevet

Din mann sine foreldre har ingen forpliktelser for ditt barn. De trenger ikke være beteforeldre for ditt barn. Det er hyggelig hvis de velger å ta en slik rolle, men de er på ingen måte moralsk eller formelt forpliktet til det. De har eget barnebarn.

Jeg synes det er helt fjollete at det forventes at stebesteforeldre skal liekstille ungene. Vil de dte må de gjerne gjøre det, koselig det, men at debør/må er bare dustete.

Min svigerinne har hatt tre menn med barn fra tidligere forhold i den tiden jeg har kjent henne. Hun har forlangt at vi andre skal behandle disse barna som om de var hennes. Resultatet er at mine svigerforeldre har fått påtvunget 7 "barnebarn" i tillegg til de 9 de har fra før. Min familie har blitt forventet å gi gaver for tusenvis av kroner til unger vi aldri har møtt. Og tradisjonen tro gjør damen det slutt med mennene etter noen år.

Skrevet

Mitt barn blir behandlet på lik linje som de andre barnebarna. De omtaler seg som besteforeldre for mitt barn, og gir henne akkurat det samme som sine biologiske barnebarn.

Her var det svigermor som kjøpte skolesekk til jenta, nytt penal, ny gymsekk, ga henne 1000 kr i lommepenger når vi skulle på tur (da fikk ikke de andre noe) strikker tøy, handler klær, gir penger, gaver, og masse masse kjærlighet!!!

Elsker svigerforeldrene mine :)

Skrevet

De er ikke forpliktet til å være besteforeldre til ditt særkullsbarn, men du har en forpliktelse til å sørge for at han ikke føler seg utenfor i familien, så jeg synes godt du og mannen din kan fortelle foreldrene hans at de må tone litt ned med gaver og oppmerksomheter til minsten slik at storebror ikke føler seg utenfor.

Det handler ikke alltid om hva som er riktig og galt for voksne, men hvordan de voksnes handlinger påvirker barna og forholdet imellom dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...