Gå til innhold

Gir dere grøt enda? (10 mnd +/-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kuttet ut grøten helt.. (iallefall for en periode, da han gikk lei).

Han spiser kun brødmat, middag og frukt/grønnsaker.

Er det nok næring i brødmat, kontra grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Jenta mi synes grøt fortsatt er supert, er også 10 mnd., så da får hun det morgen og kveld.

Skrevet

Gutten vår er 10 mnd, han får grøt 1-2 ganger dagen og liker det godt.

Helsesøster sa på 9 mnd kontroll at barnet skal ha 500 ml melk eller melkeprodukter hver dag, så spiser han ikke grøt må dere ihvertfall sørge for at han får i seg melk på andre måter

Skrevet

man bør gi grøt så lenge de vil ha det. Masse som er bra for dem med grøt. Du kan jo prøve å mose inn frukt i grøten.. Kanskje det hjelper?

Jenta mi på 11,5 mnd spiser enda masse grøt og håper hun vil ha det lenge!

Skrevet

Eldste spiste kveldsgrøt frem til hun var 1,5 år eller noe. Hun var/er ingen storspiser, spiste knapt middag og lite brød, så at hun slukte innpå med babygrøt hjalp veldig. Nå spiser hun vanlig havregrøt istedet, det er det eneste jeg VET jeg får i henne(og pannekaker, hehe)

Skrevet

Men kan kanskje begynne med tran/sana sol for å være sikker?

Skrevet

HI her.

Han drikker fremdeles MME, så han får nok i seg der.. Men tenker jo at i barnehagen så spiser jo alle barna (så fremt de ikke er allergiske) brødmat til både frokost og lunsj.. Kan ikke huske å ha sett noen som har spist grøt (når jeg jobbet på småbarnsavd). Kan vel prøve å se om han har lyst på grøt til kvelds i dag... Kan også ta en tlf til HS og høre med henne..

Skrevet

Min sønn som er 2 år og 3 mnd, spiser fortsatt grøt til frokost. Han er veldig småspist ellers på døgnet, så han kommer til å få grøt så lenge han vil ha det. Da vet jeg ihvertfall at han får i seg ett skikkelig måltid.

Helsesøster mente det var et fullverdig måltid, selv når han er såpass gammel.

Skrevet

min er 13 mnd og får grøt til kveldsmat. Glad i grøten sin han. Søstra mi gav sine unger grøt til var nærmere 7 år(hjemmelaget da) alle ungene (det var 5 stk) likte det så godt så da ble det sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...