RompeRock Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Er så usikker på når jeg skal begynne med vognpose, hvor kaldt skal det være ute? Så da lurer jeg på: hva slags pose har du, og når på høsten tar du den i bruk?
meg & to små vampyrer Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Ikke enda, nå er det jo 14 grader ute her da. Men vi har lammeskinn hele året uansett. Når det er 10 grader ute så tenker jeg en tynn teppepose er smart. Og når det er 5 grader så tenker jeg den tykkere kommer frem. Vi har en tykk en som fulgte med vogna bare...
ToillSjur Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 jeg har begynt med vognpose. men her har det vært under 10 grader en liten stund.. jeg har en fleecepose.. buggysnuggle eller hva den heter.. når det blir kaldere ute kommer nok saueskinnposen frem.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Vi er ikke bastante på temperatur da, selv om det er 10 grader kan det jo være veldig kald vind. Nå har vi helt vindtett vogn, så det holder enda med dyne og legger snart saueskinnet oppi også. Men kryper temperaturen mye under 10 grader og høstvinden setter inn, så bruker vi en fleecepose i vogna. Til senhøsten (når det begynner å krype godt ned mot 0) har vi egensydd dynpose med avtagbart ullinnlegg, i tillegg til saueskinn i vogna. Nå er frk. her ikke mer enn 5 mnd, så bruker pose litt tidligere enn om hun hadde vært ett år gamlere...Man blir faktisk fort kald når man ligger og sover ute, selv om det ikke kjennes så veldig kaldt ut. Bare sett deg ute på en stol i 5 min uten jakke eller pledd over, så skjønner du hva jeg mener...
Strandloppa og lillebror Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Her har det vært nede i 7 grader i helga, og har blitt høstluft. Jeg sendte med dunposen i barnehagen i dag, så kan de vurdere om hun trenger den eller ikke. Hun har til nå sovet på lammeskinn med pledd over seg. Disse overgangene er ikke så lette bestandig, man får bare prøve seg fram, og kjenne etter om ungen er kald eller varm. Det er veldig sant det med at man blir ganske kald av å bare ligge/sitte stille ute i skyggen.
lille sprelle Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Vi har brukt posen litt til og fra i hele sommer vi! Er det varmt ligger hun oppå, er det litt ufsent, så legger vi henne med beina nedi. Bruker en voksipose og har sommerdyne inni.
Formerly known as Tina Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Jeg skal bestille pose nå og kommer til å begynne å bruke den veldig snart. Når det er fint vær bruker jeg dyne. Jeg vil heller ha en god pose for henne å ligge i enn å kle på henne masse tøy hver gang hun skal sove.
Nå da? Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Vi har Voksi Classis med sommerinnlegget i enda. Blir vel å skifte til vinterfyll når det blir kaldere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå