Gå til innhold

Stemmer ukesoversikten for dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg stemmer det ikke at jeg venter på mensen da jeg skulle hatt denne for ni dager siden og graviditetstesten slo godt ut for en uke siden. Har fått termin 29. april av legen min og av kalkulatorene her på nett, så skjønner ikke hva som er "feil" her ettersom jeg her får beskjed om at jeg er i 6 uke og at jeg fortsatt venter på mensen og at det ikke er sikkert at en graviditetstest vil slå ut...

 

"Det kan hende at du nå begynner å skjønne at du er gravid. For det første går du og venter på mensen, men det kan også hende at du så smått begynner å merke noen av endringene i kroppen din. Det kan være helt svake ting nå i begynnelsen som litt ømme bryster og kanskje et litt økt nedtrykk i skjeden, akkurat som om du er hoven. I løpet av graviditeten øker blodgjennomstrømningen i skjeden kraftig, noe som gjør at den blir mer hoven etter hvert. Dette er for at den skal kunne utvide seg til fødselen når barnet skal ut. Du vil også oppleve å få økt utflod til tider.

 

En graviditetstest behøver ikke nødvendigvis å slå ut ennå. Det er beste er å bruke morgen urinen for der er konsentrasjonen av HCG hormonet størst."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor henge seg opp i en ukesoversikt?

 

Jeg går fortsatt og venter på at mensen skal komme, og jeg er i uke 9.. har ikke helt gått opp for meg enda..

 

Ikke alle som har like høyt hcg nivå i urinen så tidlig, så derfor er det vel slik at ikke alle tester så tidlig.. jeg testet meg da jeg var akkurat 4 uker, og da var testen veeeldig svak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...