Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Hva er vanlig å få hos blivende besteforeldre? Jeg synes alle mine venninner får både dyre vogner og annet dyrt utstyr, er det vanlig?Synes det nesten virker som om mange forventer det... Jeg blir hvertfall ikke å forvente meg noe som helst, kanskje utenom hjemmestrikkede klær :-D
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Man trenger da ikke å forvente det selv om man er heldig å får det. Vi får vogn, seng og strikka klær og sier ikke nei takk.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Jeg mener at det kommer an på den økonomiske statusen til besteforeldrene da. Jeg føler at vi fikk mye fra besteforeldrene mtp at de ikke er de rikeste i landet. Men jeg forventer ikke dyre gaver fra noen sånn sett. Jeg forventet igrunn bare en oppmerksomhet, så jeg ble positivt overrasket over at vi fikk bilstol. Og hjemmestrikk er jo helt topp å få! Hver gang noen sier noe om at de lurer på å strikke noe blir jeg alltid glad
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Mine foreldre er ikke så bemidlet at vi forventer noe. Har sakt at til min fødselsdag og til jul, ønsker jeg meg gjerne gavekort eller babyting. Vi har termin rett over nyttår, så det passer fint. Forventer ikke noe stort, men vet at de kommer til å bidra med kjærlighet og omsorg så lenge de lever, og det er jo mer verd en noe materialistisk kan være. Min samboers foreldre bor i utlandet, og selv om de aller helst ville vært mest mulig sammen med oss og den lille, vil de ikke få muligheten til det så ofte. De har litt penger, men er langt fra rike. Jeg vet at de gleder seg voldsomt over å få handle ting til lillegutten, og at de allerede har sendt noen pakker til oss. Det sies at de har kjøpt dyner og puter, sengekant, sengetøy, leketepper osv. Dyre ting, som de ville vi skulle få slippe å kjøpe. Det er deres måte å vise hvor utrolig glade de er, og at de vil bidra som best de kan. Jeg hadde ikke forventet å få noe derfra heller, men synes det er helt fantastisk at vi kommer til å få så mye alikevel. =)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 det kommer da an på hva de vil. Jeg spør aldri, men får masse. Sier da ikke nei takk, men presisserer ofta t de ikke trenger. da lillejenta ble født fikk vi alt fra begge sett av besteforeldre, min søster, samboers søster, oldeforeldre og venner. vi brukte 3000 kroner. vi hadde jo satt av mer, så pengene gikk inn på lillejentas sparekonto. Nå er hun 19 måneder og forrige helg fikk hun vinterdress og klær for 3000 av mine foreldre og neste helg ville svigermor at hun og jeg skal ut å handle ulltøy til lillejenta. De sier selv at de elsker å gi og syntes det er ekstra gøy da de vet vi ikke krever det og trenger det og derfor sparer så mye. i tillegg så har begge besteforeldre par en tripptrapp stol hjemme hos seg, en stor lekekasse, masse barnebøker, og begge parene skal nå innrede barnerom. Fikk også beskjed i går av vi må holde av påsken for da skal vi få tur til syden med svigers. De har penger til det og får styre som de vil. de hadde ikke vært dårlige besteforeldre om de ikke hadde brukt en krone heller. det viktigste for meg er at de gir henne kjærlighet og tid, og det gir de henne masse av;-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Det er jo kjempefint at de får mye fint, det er sikkert god hjelp i det. Som du sier, det viktigste er at de har tid til barnebarna:-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Men hva gjør dere hvis dere får noe som dere absolutt ikke kunne tenke dere å kle på barna deres eller bruke til de? Kinkig situasjon det.... Min svigermor eier ikke smak, er kjemperedd for at hun skal kjøpe masse stygge klær som jeg blir tvunget til å bruke........ Men, på den andre siden blir det vel endel hjemmestrikket, da hun er hjemmeværende husflidskvinne :-D
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 ja det er det aller viktigste:-) det at vi får sydentur er jo flott, for da kan vi kose oss alle sammen, og få en skikkelig familietur:-) hadde nettopp en sydentur med mine foreldre og gjett om lillejenta koste seg. hun lærte å si bestemor og bestefar på turen, og det kvalifiserte til mange is, hehe;-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 hehe, da bruker jeg det hos de, men ikke ellers;-) jeg hater rosa, og min svigerinne er en ekte ballerina. så her er det mye nusselig og søt som kommer inn. da har lillejenta på seg det når vi er hos svigers. spiller ingen rolle for ungen! det er jo vårt problem, og så voksen at jeg kan se bort ifra hva ungen har på seg av og til;-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #11 Skrevet 30. august 2010 anonym rett over her: men var klar på det når jeg fikk vogn/seng/vinterdress og slike ting at jeg ville velge. hvis ikke ville jeg kjøpe selv;-) noen ting er viktigere enn andre.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #12 Skrevet 30. august 2010 Sant nok, ting som skal brukes hver dag er en ting, det må være noe jeg liker, men klær kan man kanskje bare ha på når svigers er tilstede:-) Min egen mor kan jeg jo si ifra til, men jeg og svigermor har ikke så god kjemi, krangler ikke, men kommer bare ikke ordentlig overens. Veldig forskjellige som personer.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #13 Skrevet 30. august 2010 hei,. vi fikk vogn av mine svigerforeldre til første mann og seng med tilbehør av min mor. vi hadde betalt alt sammen selv først. men etter at vi hadde kjøpt alt vi trengte begynnte folk å spørre hva vi trengte.. når vi sa at vi har alt nå, ble kommende besteforeldre på begge sider lei seg. så vi sa de kunne få betale for en av tingene vi alt hadde kjøpt og at det kunne være fra dem.. ideen likte dem.. så vi fikk pengene for hva de ulike tingene kostet. vi syntes det var en fin idee selv. vi fikk jo ha utstyr vi selv hadde valgt og ville ha selv.. vi trodde ikke andre kom til å kjøpe noe og at vi som foreldre burde kjøpe alt... så for oss ble det løst slik,.. jeg ville ikke forventet meg noe utstyr. man vet aldri hva som kan dukke opp underveis.. går alltid ann å ønske seg ting.... nå når vi venter unge nr to så har vi fått nytt utstyr som ungen trenger.. sønnen vår på 2 år har fått mye nytt og. men det av oss. slik at mye utstyr kan arves til neste..vi kjøpte denne gangen også alt utstyr først selv.. besteforeldrene på begge sidene ville kjøpe utstyr denne gangen og.. så ble bil sete og lekegrind.. stolte besteforleldre har fått gi noe til begge barnebarna sine,... vi som foreldre slapp å kjøpe alt selv..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #14 Skrevet 30. august 2010 Av moren min fikk vi sprinkelseng, og av faren min fikk vi ingenting. Hva hans foreldre har gitt til ham, vet jeg ikke for vi er ikke sammen, men jeg vet at de har kjøpt vogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå