Gå til innhold

Trenger hjelp med søknad om foreldrepenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende inn søknad nå snarest (tør ikke vente lenger, da jeg har termin i november). Eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det før er fordi jeg under lønnsforhandlingene i juni gikk opp i lønn, men dette har ikke kommet med på lønnene mine foreløpig.

Jeg ønsker jo å få i foreldrepenger det jeg tjener med den nye lønnen min og ikke den gamle (som står på alle lønnslippene foreløpig).

Kommer NAV til å rette på dette etterhvert eller vil jeg bare få for den gamle lønnen min???

Og når kommer lønnsøkningen egentlig?!?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok ikke få foreldrepenger etter den nye lønnen. De regner den lønnen du har hatt i 6 av 10mnd. og du har ikke hatt den nye lønnen lenge nok til å bli avregnet fra den.

Skrevet

Ikke svar på ting du åpenbart ikke kan noe om anonym 18:37.. Har man fast lønn så tilsvarer det den lønnen man vil få når man får foreldrepenger, uavhengig av når lønnsøkningen skjer så lenge den skjer før permisjonen starter. I teorien kan man ha den nye lønnen i 1 dag og likevel få det med i beregningen av foreldrepengene..

Arbeidsgiver må sende inn dokumentasjon på hva man har i lønn og kan da skrive inn den nye lønnen som er gjeldende når permisjonen starter. Trenger ikke sende inn lønnsslipper om man har fastlønn - det gjelder kun for de som har variabel inntekt... (egentlig trenger man ikke da det heller for det er meningen at arbeidsgiver skal gjennomsnittsberegne..)

Skrevet

Jeg tror heller ikke du får foreldrepenger med ny lønn.

Uansett skal arbeidsgiver sende inn et skjema til nav med opplysninger om lønnen din, så bare skriv det som står på lønnslippen din, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...