Gå til innhold

Dere venstrehendte.. Har barna deres blitt det også?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke eldste ihvertfall, yngste er litt tidlig å si.

Skrevet

Har en mann som er venstrehendt og gutten vår er også det. Min svigerfar er også venstrehendt

Skrevet

Nei, ser ut som om han blir høyrehendt.

Skrevet

Moren min er det, men hverken broren min eller jeg ble det. Spørs på barnet mitt nå, når både bestemor og pappaen er det:) Litt tidlig å si ennå:)

Skrevet

Nei,begge gutta er høyrehendte.

Skrevet

Mamma er venstrehendt, ho har 4barn, der 1 er venstrehendt. Denne venstrehente har 1unge som er høgrehendt.

Tante er vestrehendt, ho har 3barn, der 1 er venstrehendt.

Men veit det finns familiar der dei fleste er venstrehendte.

:)

Skrevet

Jeg er venstrehendt, min mann ikke. vi har to barn som er en av hver.

Skrevet

Er det noen sammenheng i dette da?

Vi er to høyrehende mennesker som har fått et venstrehendt barn...!?

Skrevet

Dere kan vel være bærere?? Hehe :-P

Skrevet

Ja, det tror jeg er arvelig. Mange i slekta mi som har det. Klart det kan hoppe over et eller to ledd, men temmelig sikker på at det er arvelig.

Skrevet

Hehe.. jo... men ingen av mine foreldre eller besteforeldre er venstrehendte. Og ikke pappaens foreldre heller..

anonym 21:14

Skrevet

Interessant... Hverken jeg eller min mann er venstrehendte, ei heller besteforeldre eller oldeforeldre er det men vi har altså fått 3 barn som alle er venstrehendte.. Det syns jeg er rart :)..

Skrevet

Min mann er venstrehendt. Har en sønn som også er det og en til som er så liten at vi ikke vet.

Skrevet

Men er du helt sikker på at de ikke er venstrehendte? Generasjonene tidligere, hvertfall oldeforeldre og kanskje besteforeldre (spørs på alder) ble jo tvunget til å bruke høyre hånd fra tidlig alder..

Ren venstrehendthet (haha er det noe som heter det??) er urolig sjelden. De som er det er som regel utrolig kreative.. Men å skrive med høyre, bestikk i "feil hånd" osv er vanlig.

Selv skriver jeg med venstre men bruker høyre til å kaste og sparke. Mamma skriver også med venstre.

Skrevet

Både jeg og min mann er venstrehendt. Har tre barn, ett av dem er venstrehendt:)

Skrevet

Vanskelig å si.

Ser ikke ut som om har har bestemt seg enda.

Han er 3,5 år. Lurer på om han er tvehendet (bruker begge like godt)

Skrevet

Når det gjelder oldeforeldrene så er jeg ikke 100% sikker nei for jeg vet jo at man pleide å binde venstrearmen fast slik at man ikke skulle bruke den, grusomme greier.... Alle oldeforeldrene er døde nå og det hadde jo vært artig å kunne visst d...

Min eldste 16-åring er ikke helt "ren" venstrehendt. Han skriver og kaster ball med venstrearmen (er håndballspiller) men brukte høyrefoten da han spilte fotball. Min mellomste og yngste er "rene" venstrehendte når det gjelder både å skrive, kaste og sparke :)).

Skrevet

Når det gjelder oldeforeldrene så er jeg ikke 100% sikker nei for jeg vet jo at man pleide å binde venstrearmen fast slik at man ikke skulle bruke den, grusomme greier.... Alle oldeforeldrene er døde nå og det hadde jo vært artig å kunne visst d...

Min eldste 16-åring er ikke helt "ren" venstrehendt. Han skriver og kaster ball med venstrearmen (er håndballspiller) men brukte høyrefoten da han spilte fotball. Min mellomste og yngste er "rene" venstrehendte når det gjelder både å skrive, kaste og sparke :)).

Skrevet

Jeg er høyrehendt, men min datter er venstrehendt. Min mann har to døtre og de er begge venstrehendte som ham. Min mor og far er begge hørehendt og vi tre jentene er også høyrehendte. Min mor giftet seg på nytt med en mann som er venstrehendt og de fikk to gutter som begge er venstrehendte.

I vår familie er det en klar sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...