Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Synes det er så mange som vil ta snarveier ned i vekt. Piller, shaker, barer, dietter... Alt går på mat, få i seg minst mulig og gå ned mest mulig på kortest mulig tid. Noen legger til at de kan jo kanskje gå en liten tur noen dager i uken også, men mange nevner ikke trening med et ord. Blir litt satt ut jeg. Teller det kun hva vekten viser da? En person som går ned 10-15 kg i vekt uten å trene ser faktisk ikke noe fin ut. Hengerumpe, grevinneheng osv. Hva med en stram og sexy figur, en sunn kropp og god utholdenhet? Energi til hverdagene? Vil man virkelig ned i vekt og bli der, og ha en flott figur, så må man faktisk jobbe for det. I hvertfall når man passerer begynnelsen av 20-årene og har fått et par barn. Det finnes ingen snarveier til en fin figur, men må rett og slett bare innse at dette er noe man må jobbe med for å få. Man må trene hver dag med noe. Utholdehet noen dager, styrke andre dager, og alt hjelper. En rask spasertur på 30-60 minutter, en sykkeltur på 20 minutter, sit-ups og øvelser for rygg og lår foran tv en kveld. Det er faktisk ikke all verden som skal til, men det må til likevel. Man må gidde. "Alle" vet det vel egentlig, men det ser ut for at overraskende få følger det. De vil gjerne bli tynne og få flott kropper, men å jobbe for det...? Nei takk...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Snakk for deg selv. Det finnes dem som ikke kan trene pga skade - og vi klarer fint å gå ned i vekt uten trening. Vil ikke si at jeg har stygg kropp i det hele tatt. Eller takk for den du!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 De færreste har så mye skader at de ikke kan trene noe som helst. Har selv en skade i ene foten, men klarer likevel å trene hver dag. Må bare finne noe som passer for meg. Mulig du ikke ser det selv, men det er stor forskjell på en veltrent kropp, og en utrent kropp. Jeg ser i hvertfall stor forskjell.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Men HI har faktisk rett! Det finnes jo mange treningsformer, svømming er jo lite belastende f. eks. og du er neppe skadet i ALLE muskler. De som bare spiser lite og går fort ned, ser gamle og syke ut, og alt annet enn pene. Du ser når folk har trent og strammet opp kroppen. Et tips er Bailine. Det er trening for late eller skadde, belaster ikke, og virker faktisk!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Til en viss grad enig med deg HI, i mitt tilfelle sliter jeg med at kroppen min ikke følger "regelen" om mindre mat og trening, jeg går rett og slett ikke ned av annet enn ekstremkurer ala pulver... selv med spinning 5 dg pr uke og styrketrening tre dager gikk jeg ikke ned et gram. joda, man blir mer fast i fisken, men for å gå ned må jeg altså ty til hardere midler. Og tro du meg, å holde seg til pulver i ukesvis er pokker meg hardt arbeid det også!!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Ja, men da trener du jo også Jeg tenkte mer på alle de som er ute etter gratiskurer, altså bare vil ned i vekt og se ut som alle modellene vi blir bombardert med fra filmer og blader, men ikke gidder å løfte en finger for å gjøre noe med det. At noen bruker de tingene jeg nevnte som en ekstra puff i tillegg til trening er noe helt annet. Synes jeg da. HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Jeg gleder meg til å få ut ungen, bli ferdig med renselsen og vondt i forbindelse med den, og komme igang med trening. Kiloene etter graviditeten bekymrer meg ikke det grann (for jeg er sikker på de bare renner av igjen), men jeg skal ha rumpa mi opp der den hører hjemme, og magen min skal bli like stram som før jeg fikk barn. Tenkte jeg skulle prøve pilates nå, da jeg ikke er spesielt glad i kondisjonstrening. Det viktigste for meg er ikke god kondis, men en stram kropp. Mener likevel å ha lest at man får bedre utholdenhet av pilates, så da håper jeg på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå