Gå til innhold

Uff, jeg har vanvittig vondt av nabojenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 9 år, og jeg har i det siste hørt mora kjefte noe vanvittig på henne mange ganger. Men har ikke tenkt noe videre over det. Har tenkt at hun sikkert har oppført seg dårlig etc. Men nå i stad da jeg var ute en tur så hørte jeg mora brøle og kjefte noe sinnsykt på henne. Jeg stoppet opp og puslet litt rundt ute, og det ville ingen ende ta. Jeg var ute ca 15min og hun brølte til jenta hele tiden, holdt fortsatt på da jeg gikk inn. Jeg hørte jenta gråte og skrek ett eller annet, men ikke noe mer. Jeg tenker: hva i alle dager kan en 9 åring gjøre så er så vanvittig galt at moren må brøle så sykt til henne så lenge. Jeg vet de ikke har det enkelt siden moren mistet mannen (jentas far) for en tid til bake. Men er dette normalt? Jeg har ikke 9åringer selv. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen ikke godt å vite hva en skal gjøre i sånne situasjoner. Men stakkars jente. Må uansett være en bedre måte å takle ting på OM hun har gjort noe gale. Prøve å snakke med moren selv?

Skrevet

det høres ut som naboen min:(desverre

hun skriker til ungene rett som det er.'men hun sliter psykisk da så det har nok litt med det å gjøre .ingen unskyldning men sån er det nå hos dem ihvertfall.

bare at ungen går inn med sko blir det er helvette

Skrevet

stå å brøle til en niåring 15min i strekk er IKKE normalt.

Hadde tatt en telefon til barnevernet og forhørt meg. Kan jo være at mora er sliten etter tapet og savnet etter mannen. Når hun da er alene med jenta på 9 år som sansynligvis har sine reaksjoner etter tapet av sin far, kan det kanskje bli for tøft.'

Mulig barnevernet kan hjelpe de ut med en avlastningsfamilie eller noe så de begge får pusta ut en gang i blandt?

Er skjeldent jeg roper "ring barnevernet", men det går ihvertfall ann å ta en telefon å forhøre seg for jenta sin del :)

Skrevet

Her og blir det helvete bare ungen går inn med sko på.

Mannen min er fullstandig nazi når d et gjelder å gå inn med sko på...

Jeg kunne ikke brydd meg mindre..

Skrevet

jeg hadde tatt en telefon til barnevernet. Det er IKKE normalt å stå og brøle til et barn uansett alder. Og det kan gjøre så uendelig mye skade i selvfølelsen til barnet.

Barnevernet har jo bl.a sammen med sofie stifltelsen kampanje som går på at man SKAL bry seg.

Så ta en telefon til barnevernet. Det kan jo hende mora trenger litt avlastning og hjelp.

Skrevet

Jeg har en ni år gammel jente selv og det kunne ikke falle meg inn å brøle til henne, ever. Ingen, og da mener jeg INGEN oppførsel er god nok grunn til å stå å brøle slik til et barn. Man oppnår ingenting annet enn å skade og ydmyke et barns selvbilde. Moren høres ikke helt frisk ut, psykisk. Alle kan jo glippe iblant, heve stemmen uten at man vil, hvis man er rasende, men hvem klarer å stå å brøle til sitt gråtende barn?? I over 15 minutter??? Enig med dem over, bry deg, snakk med dama selv, eller ring barnevernet. De trenger definitivt hjelp.

Skrevet

Si til mannen din at "life is too short" til å være nazi mht sko inne.

Skrevet

Snakk med naboen selv først. Synes folk roper litt for fort på Barnevernet noen ganger jeg. Selvfølgelig må det til i noen tilfeller, men er det naturlig at en ringer dit uten å være klar over situasjonen. Det er ikke sikkert at det har noe med tapet av hennes mann å gjøre. Kanskje hadde jenta gjort noe som var helt uakseptabelt iflg. mora? Jeg har selv barn, å det hender at jeg kjefter - ja, får vel pepper av dere damer nå - men er jeg den eneste?

Nå skal jeg si meg enig i at det ikke er normalt å stå å brøle til en unge i 15 minutter mens ungen hylskriker, det hadde jeg også reagert på! Men jeg har villet tatt kontakt med naboen (du har vel litt nabokontakt i utgangspunktet?) å sagt at jeg overhørte krangelen med dattera å jeg må si at jeg fikk utrolig vondt av henne. Da får du se reaksjonen til mora, samt høre hva hun sier....

Skrevet

Så du står utenfor og smuglytter, tar tiden, men bryter ikke inn i noe du synes er helt galt? Flott altså, det står respekt av sånt.

Skrevet

Har en nabo med en datter som er en virkelig håndfull, dvs jentungen skriker og mora kjefter tilbake. Har selv en datter som skriker til meg og jeg må virkelig stålsette meg for å ikke gjøre noe mer enn å heve stemmen. Prepubertale småjenter kan være et sant helvete å ha i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...