Gå til innhold

Gaver til andres barn ruinerer oss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt satt på spissen da. Vi blir selvsagt ikke ruinert, men det merkes godt på budsjettet. Barna blir invitert i mange bursdager totalt. Telte over ett år og kom til hele 60 bursdager til de i klassene og barnehagen. Normalt gir man jo ca 100 kr pr bursdag, har i hvertfall sett fra innlegg her inne at det er vanlig, og det blir 6000 kr det i gaver til andres barn. 500 kr hver eneste måned i gaver. Helt sinnsykt... Hva gjør dere andre med mange barn og bursdager? Gir dere for ca 100 kr hver eneste gang? Mer, mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir 50-100kr. Noen ganger mer, men det er da fordi jeg har to barn som går i samme selskap. Dyrt i lengden ja. Prøver å finne tilbud.

Skrevet

har funnet at det blir lettere å bruke mindre om en kjøper ting, så jeg har et skap som jeg jevnlig fyller på i etterhvert som jeg kommer over tilbud, for en kan da godt gi en bok eller et spill som en kar kjøpt for 20-30 kr feks på opphørsalg osv.... det er jo i utgangspunktet dyre gaver, men når dem er kjøpt på 50-70 % så er det liksom greit...

Skrevet

Utrolig smart! Slikt skap skal jeg også ha :D

Skrevet

Det samme gjør jeg. Kjøper fine ting som jeg snubler over på salg og legger det i en skuff til vi får bruk for det. Og det er jo med jevne mellomrom. Blir fort mye penger når man har flere barn som skal i bursdager hver måned.

Skrevet

Jeg har også et skap med masse gaver, alt fra lego, malebøker, spill, puslespill, bøker osv kjøpt på tilbud. Passer på å fylle på småting hele året ettersom jeg kommer over småting på tilbud som jeg kan ha i julekalenderen også (har fire barn så det blir mange bursdager og mange gaver til kalenderen).

For ikke lenge siden hadde de 70-90% på Nille, fant masse smånips til julekalenderen der. De hadde også eldre modeller av disse posene med smådyr i (sånne samlefigurer), kjemefine gaver til jenter i 3-4 års alderen og de bryr seg ikke om at det er fjorårets valper ;)

Skrevet

Toys R`Us er jo genialt. Nå har de lagersalg på Alna. Kjøpte 3 leker av total verdi 890 kr, dette betalte jeg 200 kr for.

Tenkte jeg skulle ta meg en tur til uka og hamstre litt, for det var fine, dyre leker som kostet 50 og 100 kr. pr stk.

Skrevet

I min gutt sin klasse gir mange penger istedet for gaver. Så vi har gitt 50 kr , ble enig om en standar på 50 - 70 kr pr gave på foreldremøte. Helt greit synes jeg. Så hvis han blir invitert til alle guttene , vil det bli et beløp på 550kr iåret. Det kan jeg leve med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...