Gå til innhold

Tips om et sted og flytte til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer litt på hvor i Norge vi vil gjøre av oss. :)

Det må være mulighet for å leie bosted til under 6000 kr i måneden, ha barnehage i nærheten så jeg fint kan gå, og helst arbeidsmuligheter i nærheten. (Har ikke førerkort)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal det være nord/sør/øst/vest?

Jeg har mange forslag, jeg! Men her må du spesifisere litt.

Skrevet

Fordel å bo i Finnmark. 20% av studielånet omgjort til lån pr år og dobbelt husleie. Halv skatt også eller?

Skrevet

Vi bor i midt-norge nå, og finnes ikke kresen i det hele tatt. Så alle tips blir tatt godt i mot :)

Skrevet

På Svalbard var det vel lav skatt og null moms før ihvertfall:-)

Skrevet

Bor i Bodø selv. Det blåser hele tiden, men er greit. Litt dyrere på boligmarkedet siden det er by.

Plasser jeg liker:

Meløy kommune

Lofoten byr på mye fint

Vågå

Lom

Skrevet

Hamar omegn, Elverum etc, koselig plass ;) og ikke dyrt å leie, hvis du ikke er avhengig av å bo midt i gryta. Bor ca 5 km utenfor hamar sentrum, men går busser hele tiden. :)

Skrevet

Om du bur i Midt Norge, kan eg varmt anbefale Sunnmøre :)

Flott natur, masse kulturtilbod, og hus du har råd til (om du styrer unna Ålesund) feks:

Volda

Ulsteinvik

Fosnavåg

Langevåg

Skodje

Vatne/Brattvåg

Alle desse er små bygdebyar, med butikkar, kino, kulturtilbod. Volda har feks Høgskule, sjukehus og er veldig flott!

Andre fine plassar er:

Nordfjordeid

Lenger nord:

Melhus/Ler (3 mil sør for Tr.heim)

Skrevet

Fredrikstad er en veldig fin by å bo i:).

Kort vei til Sverige der man kan kjøpe billig mat og drikke:). Masse kulturtilbud for barn og voksne og masse turmuligheter og kort vei til fine strender. Bra offentlig kommunikasjon. Kort vei til Oslo...

Skrevet

Leie noe for under seks tusen, med mer enn 1 soverom i Fredrikstad og gangavstand til ting og tang? Tror ikke det, nei.

Skrevet

Moren min leier faktisk ut en flott leilighet i Gamlebyen med 2 soverom. Hun vil ha 6000 i mnd for den, men jeg vet om de som leier for mindre i sentrum, så umulig er det ikke. Bare å sjekke finn.no det.

Skrevet

Gamlebyen i Fredrikstad, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...