Cybele Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Hei. Vi venter vår førstefødte og er helt "blanke" på dette med vogn og valg av vogn. Bor i Bergen, i fjellsiden, går mye tur opp på fløyfjellet, samt at byen i seg selv er preget av mye regn, sludd osv. Jeg ønsker en vogn med fire hjul, da jeg innbiller meg at det er bra for stødighet og turer på fjellveier og brosteinsgater. Og så er jeg over 180 høy, og trenger derfor en vogn som ikke blir for lav for meg! Må kunne regulere "styret" opp! =) Termin i mars. Noen som har noen tips? =) På forhånd takk!
3barns-mamma <3 Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Basson vognen jeg har hatt denne typen til mine 2 første, og den har kommet best ut i test flere ganger har 4 hjul og er god å trille og passer for deg som er litt høy du finner de på biteringen på midtun
Cybele Skrevet 29. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2010 Tusen takk! Kjempetakknemlig for godt svar, denne skal jeg løpe å sjekke ut i morgen! Takk=)
Traveltobarnsmor! Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Hei Har selv Brio combi, og den funka veldig bra opp til Fløien Ser at de nye har kommet med annerledes dekk enn det min har. Min har dypere spor i dekkene...er en 2005 modell.
Snøfnugg75 Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Teutonia Mistral Sport! Flott å trille i ulendt terreng. Vendbar kjøreretning, vesentlig på vestlandet God kalesje som tar av for vind og vér. Veldig veldig god trillekomfort med offroadhjul. Lett å regulere handtaket, om feks mannen er høg og kvinna er lav. Stabil. Styr unna trehjulingar.
Snøfnugg75 Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 hehe, ser du er høg. Min bror på over 190 likte godt å trille teutoniaen.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Tror det er mye bedre å ta en tur ned på barnevogn spesialisten og prøve ut vognene... Personlig liker jeg ikke noen av vognene de andre har nevnt pga er for tunge.. Opp fjellveien og fløien er det bratt...og vekten i vognen er dermed viktig synes jeg...
Voyeur Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Har kjøpt emmaljunga duo vogn. 11 kg, babybagen er lun og stor. Kjøpte brukt, så prisen ble ikke så ille. Teleskopstyre, så mannen kan trille uten problemer (han er veldig høy;). Sportsdelen virker veldig fin, luft i dekkene.. Bor ikke i Bergen, men i en annen værhard by, og skal bruke vognen masse til trilling, så vekt og stabilitet + at den var lun og god, var utslagsgivende for oss.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Mente ikke bare vekten i selve vognen,men også vekten å dytte den opp alle bakkene... Er min nr 3,og har selv vogndilla så har prøvd ut min del av vogner kan man si...
MyLittlePony Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 Hei! Har selv vært gjennom dette her i tankene noen ganger ja...hehe...akkurat flytta fra Bergen til en annen vestlandsby, så vet alt om vær/vind/terreng :-) Vi har valgt Emmaljunga. Og "alle" rundt oss ender også opp men den vognen... har også et par venninner som har Brio sin vogn som jeg ser noen nevner her. Valget vårt stod mellom Emmalj og Brio, men vi endte altså opp med Emmalj etter råd fra de forskjellige butikkene vi var innom... Lykke til med valget :-)
Fru Shakespeare Skrevet 30. august 2010 #11 Skrevet 30. august 2010 Vi går mye på tur på Fløyen og synes vår Brio Sing passer perfekt til det. Mannen min liker å trille den - han er 1,85. Det er en lett vogn som er god å trille. Og viktigst av alt (for min del) at sittedelen kan vendes mot meg. Ulempen er at kalesjen er litt kort, så jeg har måttet bruke parasoll for å skjerme mot solen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå