Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jeg og samboeren min er invitert i dåpen til sønnen til en god venninne av meg om noen uker.Jeg skal være fadder:) Hvor mye bør vi gi gave for? Kan nevne at både jeg og sambo er studenter. Noen tips til hva vi kan kjøpe? Har ikke så lyst å gi sann typisk sparebøsje, sko og slikt som mange kjøper hos gullsmeden. Tenkte kanskje på armbånd med navn og kanskje smykke, hva koster dette?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Jeg har kjøpt dåpsrull til en del, og gravert inn navn og dato.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Dåpsrull var smart, har aldri hørt om det før:P
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Hvis dåpsrull er slik etui/stativ til å ha dåpsattesten i, synes jeg det er noe skikkelig dill, men det er min smak. Her hadde det endt i en skuff desverre. De gangene jeg har vært fadder, har jeg gitt dåpsbarnet en barnebibel, da det samtidig symboliserer din fadderoppgave i fremtiden. Sølvsmykker er også fine gaver som ikke er så dyre. Eller du kan gi dåpsbarnet en tursekk eller turutstyr, det trenger heller ikke koste så mye. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Ingen av foreldrene er noe spesielt kristne, så tviler på en bibel hadde blitt noe særlig lest i. Turutstyr tviler jeg også på at de kommer til å bruke, da de aldri går tur. Faren triller ikke på tur engang så
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Hva med ditt ansvar som fadder da? mtp bibel. Som fadder skal en bidra til å lære barnet om den kristne tro samt be for og sammen med barnet.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Jeg kjenner ingen tror jeg som er faddere som ber med barnet, leser bibelen eller tar barnet med i kirken. Tviler også på at foreldrene forventer det av meg. Er andre ting jeg mener er viktigere som fadder enn akkurat den religiøse biten av det. Halshugg meg den som vil:)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 1 2liter berganssekk som skal brukes i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå