Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 vi leier leilighet. nå har det seg sånn at min sønn falt for en stund siden og sklei i dusjen ig det ble en liten sprek der .nå har huseier ivd badet grunnet lekasje til leiligheten nede så dusjen måtte demoteres. Nå sier han at vi må kjøpe ny dusj til 4000.- fordi han får ikke tak i kun den ene veggen som er sprekt. alle sier til meg at det finnes å få tak i sånn vegg...han er bare vrang. i tillegg gidder han ikke bytte vinduer ,de er gammle og dte er dogg på dem og alerede nå i august begynner doggen å komme hva blir det til vinteren.. men så sier han at han ikke har økonomi til å bytte dem nå. er det ikke hans plikt å bytte da? og jeg vet han har råd.han har en bil til 500000 og bor hjemme så råd har han. hvordan kan jeg gå videre med dette?vi kan jo ikke fryse i vinter? håper noen kan svare. og vet at det er vår feil at dusjen ble ødlagt(ikke med vilje da) så klart vi erstatter men dusjen er over 3 år gammel og han sa den kostet 4000 for 3 år sidenkan han da kreve samme pris nå?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Mener det er huseier som skal ta tapet når skaden ikke har skjedd av uaktsomhet, det er jo ingen som sklir i dusjen med vilje. Det at en dusj blir ødelagt er jo normal slitasje...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 er du helt sikker?hehe for hvis det er sånn at vi egentlig ikke skal betale så vil jeg jo helst slitppe. er 4000.- det er snakk om.mye penger for oss:( hi
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 ja det synes jeg også. vi sa vi kunne skaffe en til 1000 på finn en nestenhelt ny.denså ikke brukt ut men han sa at desverre så den for gammel ut. tulling!!blir så forbannet på huseier som skal kreve mere enn det som er verdt. men som en sa her er det sant at det ikke er vi som skal kjøpe nytt siden det ikke var med vilje det skjedde?? hi
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Jeg trodde selv man var ansvarlig for skader en påførte selvom det ikke var med vilje. Men dere skal jo ha muligheten til å erstatte det med lignende dusj. Du skal ikke betale for slitasje andre har gjort på dusjen før deg.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 men kan han kreve at vi skal kjøpe en dusj til en pris på 4000.- som det kostet den gang for 3 år siden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå