Gå til innhold

Fødebagen


anne_1985

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å pakke fødebagen enda, og i såfall, hva pakker dere? Jeg fant et forslag på babyverden.no , men synes det er litt vanskelig å vite hva man trenger å pakke og ikke, ettersom det er mitt første barn? Til babyen tenkte jeg å pakke en body, tynn lue, hentesett med jakke, bukse, lue og sokker, babyteppe og varmepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til mini har jeg pakket likt som deg, utenom varmepose...

Til meg selv pakket jeg en "kosedress" (bukse og jakke, ikke teletubbie-dress ;) ) T-skjorter- store og 3-4 stk, sokker, vanlige truser, 2 pakker nattbind (både always og libresse, husker ikke hva jeg syns funka best, toalettsaker, deriblant asan intimvask og asan våtservietter, og deodorant! Svettet som en gal etter fødselen! Og en sports-bh- ettersom jeg venter med å kjøpe amme-bh. + ammeinnlegg siden jeg hadde fått en vareprøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :-) Jeg har lest endel på ulike forumer på nettet nå, og har laget meg en foreløpig "pakkeliste":

* Helsekortet

* Joggebukse

* Vide, behagelige klær

* Truser og sokker

* Libresse

* Shampo, balsam, dusjsåpe, deo, bodylotion, leppepomade, tannbørste, hårstrikker + + +

* Ammebh

* Ammeinnlegg

* Slippers

* Kamera, mobil og lader

* Bok, dagbok, blader

* Druesukker (lest at det visstnok er lurt)

 

Er det noe annet jeg bør huske på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 3. Syntes med de to første at det var fint å ha overdeler som kan kneppes opp ovenfra under amming. Om du forstår ;)

For magen er ikke noe man vil vise frem så snart etter fødsel. Da er det fint å heller kan åpne fra oversiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker det samme som deg... + brystvortekrem og gulpekluta ( blei mykje brukt med første mann).

 

Eg brukte ofte tynne singletta fra HM under t-skjorter/gensera... sann at eg kunne dra opp gensaren og ned singletten mens eg amma.. då var både puppen og magen skjult :)

 

Cola hadde eg og fresten med meg.. men det blir jo samme nytte med druesukker.

 

Eg kjem til og ha med smokk til babyen og... uansett om dei no ikkje anbefala det så er det greit og kunne gi om han har et veldig sugebehov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pakket sekk som jeg skal ha under fødsel med:

redbull og urge til typen

sjokolade og juice til meg

mp3 spiller

filmkamera

Fotoapperat og ladere til begge

lader til mobil

Donald + et annet blad

Musikk cd

fyrstikker (til telysene)

 

Ellers så har jeg pakket i bagen til etter:

Joggebokse, singlet, hettegenser med glidelås, 3 ammebher, truser, sokker, ammeinnlegg, shampo og balsam, fuktighetskrem, bringebærkapsler, smertestillende

Til typen pakket jeg sokker, boxer og en ren genser (pakket inn som pappagave)

 

Babyen pakket jeg rikelig: sokker, strømpebukse, joggedress, kjole og body, lue, tynne "votter", kjøresdress, teppe, og en bamse, og gjort klar bilstol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...