Gå til innhold

Hvordan takle samboer som blir veldig irritert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av at babyen gråter..? Han er faren til babyen vår, og hun protesterer, sutrer og hyler som

Babyer flest, oftest ved leggetid.. Av diverse grunner, helt normale. Han blir veldig sint/irritert/ stresset, og kan være sur lenge/oppfarende.. Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaa, jeg tenkte kanskje på noe litt mer konstruktivt.. Det er ikke sånn at han gjør babyen noe vondt, det er bare utrolig stressende for meg at han takler de så dårlig.. Det blir så trist. Lurer på om noen har kommet seg igjennom en sånn periode. Håper det går over. Babyen er 9 mnd nå.

Hi

Skrevet

Antagelig så blir han stresset og kanskje lei seg over at barnet gråter. Så ser det ut som han er sur. Det er faktisk veldig vanlig,og det går over.

Be han gå en tur eller bare ignorer han rett og slett. Så kan du prøve å prate med han om det i etterkant.Feks,av typen:lurer på hvordan andre får lagt barnet uten gråt,uff jeg blir sliten når hun gråter slik osv....

Når man åpner en samtale slik er det lettere for mannen å snakke om temaet:-D

Skrevet

Du må nesten bare ignorere det, for det går over etterhvert. Til slutt lærer han også å bli litt "likegyldig" når babyen gråter i stedet for å være stresset og lei seg.

Kansje han føler at han ikke klarer å roe/trøste babyen? Det kan være en ganske ekkel følelse..

Snakk med han på en slik måte som anonym over her foreslår.

Skrevet

gå deg en lang tur nå det er legging og la han styre med det selv, uten å ha deg hengende over skuldrene... Når han ser hvordan ungen "funker" så kanskje han skjønner at man ikke bare kan skru de av lissom.... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...